Twintip- Skidor för de med inlärningssvårigheter?

• Trådstartare Trådstartare balanselius
  • Start datum Start datum
Alltså SS88 va är ditt problem? Har du över huvud taget provat "TT"? Du kan ju tro att det är ett hjälpmedel (vilket det är på ett sätt) om du vill. Men ja kan tame fan ge mig på att du inte ens kan göra en720! Du skrev väll att det är till för sånna som inte kan snurra hela varv.. Okeej så att göra en 1260 är inte så svårt? nej för du kan ju snurra upp till 1440 eller vad det nu blir!

Tycker du kan sköta dig själv istället och åka det du tycker är kul. Så när får vi se dig i landslaget då? Du som är så jävla bra!

MSN ?? till vintern ska ja åka i samma backe som dig å så ska vi se vem som kan åka bäst i pisten / parken !

Genom att åka faike när man hoppar får man mer på poäng och det är väl en fördel att ha TT då som proffs jibber

(Jag men ar inte mig själv för jag e inte pro jibber)

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaa...
Vem faan bryyyyyyyr seeeeej? låt folk åka det dom trivs med? jag har ingen intresse av snöbrädor till exempel..tycker det e svintrist att åka bräda men om folk får ut nått kul av det så skiter jag i om dom åker bräda eller stjärtlapp foooor fooooocks sake!

JAg åker skidor för att jag tycker det är kul och för att jag har svårt att hitta den känslan jag får av skidåkning någon annanstans. Men att sitta å reta sej på vad folk tycker om att åka..listan kan göras lång på saker som jag inte förstår att folk gör/tycker om...folk tar med sej stighudar och går upp för berget? helt ologiskt i mina ögon..men tycker man om det så för all del gört! Det finns människor som tar på sej korta skidor och åker utan stavar ner för berget....skiiiiter väll jag i
En del människor håller på Djurgårn för faaaan! det finns ingen logik alls i det..
Det här forumet har gått till överstyr...en del trådar här blir man förvånad över..åker folk verkligen skidor eller sitter dom framför datorn!? "hur ska jag hålla stavarna?" "vad ska jag ha för pjäxor på mej när jag har blå byxor" "vilka handskar kommer va balla nästa år?" det finns 3000 trådar om hur man gör en 360...det är inget man kan läsa sej till PROVA..

Petronella: gå och lägg dej...
gaaaaat daaamn åter till de seriösa universitets studierna.....

ni som kallar TT åkare för utvecklingsstörda måste ju vara dumma. skulle tanner dumont och jon vara utvecklingsstörda då eller ?... det flesta skidor idag är mer eller mindre ... vad ska man säga ... böjda i bakänden :p. men TT är ju tillverkade för att kunna åka och landa baklänges med.. jag tror inte det skulle vara lika populärt att jibba utan TTs. varje gång du landar switch skulle det då finnas en risk att bakänden går i och att du slår dig för jävligt...

tycker jag iallafall....

då måste ju fetinglagg vara för folk som inte klarar av att åka på ett par vanliga smala skidor i lössnö.

asså va fan ska man bråka om vilken typ av skidor som är bäst och vilken typ som är cpskidor??
balanselius måste ju haft ett enormt sug efter konflikt när han skrev inlägget.
Jag tycker som många andra redan har skrivit att åk skidor och ha kul istället för att jävlas me dom som inte åker som er själva.

Det var en fågel som viskade i mitt öra o sa att "för att hitta balansen måste man utsätta sig för obalans" Så varför inte göra det om man så gör det i luften i backan framlänges eller baklänges... så längen man vill utvecklas så är det ok...

martiiN & Co!
Nu är det ju inte så att man är utvecklingsstörd för att man använder "handikapphjälpmedel", det är inte ens så att man är dum i huvudet för att man är utvecklingsstörd ...

Szick-O!
Yepp, fetinglagg är för oss med begränsad teknik och bristande benstyrka. Riktiga männ (och kvinnor) kör med smala träskidor och lös häl!

That´s all kids! / MM

Vad äre som är så svårt att fatta? Alla får väl åka som dom vill. Tål du inte att se alla jibbers som åker baklänges så sluta åk skidor...

Snödjup

Tillbaka
Topp