Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip- Skidor för de med inlärningssvårigheter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PO_ljung" data-source="post: 112166" data-attributes="member: 31317"><p>Ett stort steg i Twintip utvecklingen skedde på det glada 80-talet när en harmonisk skidguide vid namn Giuseppe från ”Neve di Niente” började tycka allt för synd om de nyrika turisterna. På den tiden vilket är ganska länge sedan drabbades jordens alla pister av en anstormning av äventyrslystna färgglada sk. ”yuppies”. Yuppien spenderade större delen av tiden bakom en pilsner istället för i pisten. Vad vet jag, kan berott på att mobiltelefonen var för tung att åka runt med? En 10 kilo tung mobil var ett måste för yuippen.</p><p>Problemet som måste lösas uppstod efter det att solen gått ner och ölen tagit slut. </p><p></p><p>Det var hemska tider för Guiseppe, att plocka ner blodiga fulla, nerspydda yuppies från berget. Yuppien kunde inte se skillnad på fram och bak på sina skidor och på något märkligtvis lyckades dessa yuppies pressa ner pjäxan i bindningen och störta ner mot dalen med skidorna åt fel höll. Hur det slutade ja, det kan ni räkna ut. Hurvida den 10 kilo tunga mobilen spelar in vet jag ej, man kan bara spekulera.</p><p></p><p>Guiseppe kunde inte bara titta på utan tog sina skidor vi namn Royhot och funderade. I skenet av det svaga ljuset i hans stuga funderade han. ”-Hur kan Yuppien va så dum.... men ha är rik den där yuppien och gillar trender” tänkte Guiseppe. Där kläcktes ideen. Jag böjer även slutet på skidan, två böjar på skidan. Twintips till Yuppien! Vilken samhälls insats, vilket geni! Vilka pengar!</p><p></p><p>Guiseppe är idag 55 år och lever gott på sin ide. </p><p></p><p>Så är det kids?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PO_ljung, post: 112166, member: 31317"] Ett stort steg i Twintip utvecklingen skedde på det glada 80-talet när en harmonisk skidguide vid namn Giuseppe från ”Neve di Niente” började tycka allt för synd om de nyrika turisterna. På den tiden vilket är ganska länge sedan drabbades jordens alla pister av en anstormning av äventyrslystna färgglada sk. ”yuppies”. Yuppien spenderade större delen av tiden bakom en pilsner istället för i pisten. Vad vet jag, kan berott på att mobiltelefonen var för tung att åka runt med? En 10 kilo tung mobil var ett måste för yuippen. Problemet som måste lösas uppstod efter det att solen gått ner och ölen tagit slut. Det var hemska tider för Guiseppe, att plocka ner blodiga fulla, nerspydda yuppies från berget. Yuppien kunde inte se skillnad på fram och bak på sina skidor och på något märkligtvis lyckades dessa yuppies pressa ner pjäxan i bindningen och störta ner mot dalen med skidorna åt fel höll. Hur det slutade ja, det kan ni räkna ut. Hurvida den 10 kilo tunga mobilen spelar in vet jag ej, man kan bara spekulera. Guiseppe kunde inte bara titta på utan tog sina skidor vi namn Royhot och funderade. I skenet av det svaga ljuset i hans stuga funderade han. ”-Hur kan Yuppien va så dum.... men ha är rik den där yuppien och gillar trender” tänkte Guiseppe. Där kläcktes ideen. Jag böjer även slutet på skidan, två böjar på skidan. Twintips till Yuppien! Vilken samhälls insats, vilket geni! Vilka pengar! Guiseppe är idag 55 år och lever gott på sin ide. Så är det kids? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip- Skidor för de med inlärningssvårigheter?
Tillbaka
Topp