Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip till junior
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 541513" data-attributes="member: 53337"><p>hm.. köp gärna lite kortare skidor till grabben.. typ 140 eller så, gärna så lätta som möjligt!</p><p></p><p>Spelar igentligen ingen större roll vilken modell de är när han är så pass liten, kommer inte känna mycket skillnad på dom!</p><p></p><p>så ta me han till stadium/intersport/team sportia eller liknande och be han välja dom han tycker är snyggast! Snygga skidor = självförtroende! och man åker alltid bättre om man tycker man har snygga grejer!</p><p></p><p>Angående 360n så ska han ta i hårt med armarna så som joje4 skriver, men han måste även rotera med höften och benen, många snurrar med överkroppen och inte underkroppen.. å då kommer man inte runt! ben och armar ska snurra samtidigt. Så ta i hårt poppa ifrån och snurra med fötter, ben, höft,armar och huvud så kommer de gå lättare!</p><p></p><p>att huvudet snurrar före kroppen så att man ser vart man är påväg är alltid ännu bättre! så säg åt honom att titta efter landingen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 541513, member: 53337"] hm.. köp gärna lite kortare skidor till grabben.. typ 140 eller så, gärna så lätta som möjligt! Spelar igentligen ingen större roll vilken modell de är när han är så pass liten, kommer inte känna mycket skillnad på dom! så ta me han till stadium/intersport/team sportia eller liknande och be han välja dom han tycker är snyggast! Snygga skidor = självförtroende! och man åker alltid bättre om man tycker man har snygga grejer! Angående 360n så ska han ta i hårt med armarna så som joje4 skriver, men han måste även rotera med höften och benen, många snurrar med överkroppen och inte underkroppen.. å då kommer man inte runt! ben och armar ska snurra samtidigt. Så ta i hårt poppa ifrån och snurra med fötter, ben, höft,armar och huvud så kommer de gå lättare! att huvudet snurrar före kroppen så att man ser vart man är påväg är alltid ännu bättre! så säg åt honom att titta efter landingen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintip till junior
Tillbaka
Topp