Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Twintip !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IceEyes" data-source="post: 98207" data-attributes="member: 33211"><p>Med dagens insertsystem så kan man ju variera stancebredden en hel del. Om max och min-värdet skiljer mellan freestyle och freeridebrädor törs jag inte svara på. Det är väl bara att gå in på tillverkarens hemsida och kolla "specsen". Välj en bredd som känns bra för DIG! Inte för att någon har sagt bu eller bä om vad som är bra eller coolt eller nåt. </p><p>Lite generella råd: Ska du hålla till i parken och hoppa, raila och åka pipe och snurra mest så kör med lite bredare stance för stabilare landningar och mer kontroll i balansövningar. Kör du mest friåkning och vill ha lite mer klipp i carvingen så flytta ihop bindningarna så kan du utnyttja skärningen på brädan bättre.</p><p>Men som sagt: Välj en bredd som känns bra för DIG och din åkstil! Det brukar man få testa sig fram till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IceEyes, post: 98207, member: 33211"] Med dagens insertsystem så kan man ju variera stancebredden en hel del. Om max och min-värdet skiljer mellan freestyle och freeridebrädor törs jag inte svara på. Det är väl bara att gå in på tillverkarens hemsida och kolla "specsen". Välj en bredd som känns bra för DIG! Inte för att någon har sagt bu eller bä om vad som är bra eller coolt eller nåt. Lite generella råd: Ska du hålla till i parken och hoppa, raila och åka pipe och snurra mest så kör med lite bredare stance för stabilare landningar och mer kontroll i balansövningar. Kör du mest friåkning och vill ha lite mer klipp i carvingen så flytta ihop bindningarna så kan du utnyttja skärningen på brädan bättre. Men som sagt: Välj en bredd som känns bra för DIG och din åkstil! Det brukar man få testa sig fram till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Twintip !
Tillbaka
Topp