Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintips med ”ryggrad”
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 1145502" data-attributes="member: 66686"><p>ARV96Ti är styvare i flexet. </p><p>Det man läser på webben om flex på Armadas skidor stämmer inte alltid, har tyvärr flera exempel på det. (Alpha1, Invictus 89Ti, och AR8 har haft helt olika flex på webben och i verkligheten)</p><p></p><p>Har kört ganska mycket på årets upplaga av ARV96Ti 177 cm och Invictus 89Ti 179 cm och varje dag i veckan, hårt eller mjukt, park eller puder, så väljer jag ARV96Ti före Invictus 89Ti. Detsamma gäller även "damlaget" ;-) </p><p></p><p>Flexet på Invictus 89Ti anges till 7 - 7,5 - 8 och jag skulle säga att ARV96Ti är liknande. </p><p></p><p>Jag har även ett par Edollo att jämföra med, där flexet anges till 4 - 5 - 5 och det är himmelsvid skillnad på Edollo och ARV96Ti.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 1145502, member: 66686"] ARV96Ti är styvare i flexet. Det man läser på webben om flex på Armadas skidor stämmer inte alltid, har tyvärr flera exempel på det. (Alpha1, Invictus 89Ti, och AR8 har haft helt olika flex på webben och i verkligheten) Har kört ganska mycket på årets upplaga av ARV96Ti 177 cm och Invictus 89Ti 179 cm och varje dag i veckan, hårt eller mjukt, park eller puder, så väljer jag ARV96Ti före Invictus 89Ti. Detsamma gäller även "damlaget" ;-) Flexet på Invictus 89Ti anges till 7 - 7,5 - 8 och jag skulle säga att ARV96Ti är liknande. Jag har även ett par Edollo att jämföra med, där flexet anges till 4 - 5 - 5 och det är himmelsvid skillnad på Edollo och ARV96Ti. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintips med ”ryggrad”
Tillbaka
Topp