Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintips som pallar för min åkning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 101011" data-attributes="member: 13245"><p>Det är svårt att få riktigt fartstabilitet i så korta skidor, men det beror förstås på vad man menar med fart och vad man menar med stbilitet. En skida du skulle kunna titta på är Völkl Karma 169. Jag har bara kört 177:an, men den ger väldigt bra stabilitet i skäret tycker jag. Den känns också som den har lite kortare radie än vad den har, om man t ex jämför med föregängaren AX4. Den senare har jag även kört i 168 och även den klarar bra med fart. Karman är dock betydligt mer twintip, t ex mer mittmonterad. Det gör att den i praktiken känns kortare när det gäller hur den klarar lite uppkörda förhållanden mm.</p><p></p><p>Hur som helst, baserat på mina erfarenheter av Karma 177 och G4/AX4 168 så tror jag ändå Karma 169 kan vara OK. Nu väger jag visserligen bara 68 kg, men å andra sidan kör jag vanligen på rätt mycket rejälare skidor (Explosiv 190, G4 198 etc) och jag kan nog "emulera" 83 kilo på sätt och vis.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 101011, member: 13245"] Det är svårt att få riktigt fartstabilitet i så korta skidor, men det beror förstås på vad man menar med fart och vad man menar med stbilitet. En skida du skulle kunna titta på är Völkl Karma 169. Jag har bara kört 177:an, men den ger väldigt bra stabilitet i skäret tycker jag. Den känns också som den har lite kortare radie än vad den har, om man t ex jämför med föregängaren AX4. Den senare har jag även kört i 168 och även den klarar bra med fart. Karman är dock betydligt mer twintip, t ex mer mittmonterad. Det gör att den i praktiken känns kortare när det gäller hur den klarar lite uppkörda förhållanden mm. Hur som helst, baserat på mina erfarenheter av Karma 177 och G4/AX4 168 så tror jag ändå Karma 169 kan vara OK. Nu väger jag visserligen bara 68 kg, men å andra sidan kör jag vanligen på rätt mycket rejälare skidor (Explosiv 190, G4 198 etc) och jag kan nog "emulera" 83 kilo på sätt och vis. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintips som pallar för min åkning.
Tillbaka
Topp