Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintips som pallar för min åkning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Implosion" data-source="post: 101024" data-attributes="member: 30623"><p>Jo, jag har testat längre skidor, men jag anser, tyvärr, att man förlorar större delen av åkglädjen då.</p><p></p><p>Och nu är det ju så att jag kan få för mig att vända och åka fakie i full fart, och detta brukar inte gå så smidigt med långa skidor, i alla fall inte i uppkörd pist.</p><p></p><p>Jag kan nästan påstå att jag åker lika bra fakie som vanligt, och carvar nästan lika hårt då.</p><p></p><p>Jag tycker att Maradonas förslag låter tämligen intressant.</p><p></p><p>Dock så tror jag fortfarande att DrakeBoinay R verkat mest rätt för mig.</p><p>Den kan man ju få med hårdare flex, även i 168 cm versionen.</p><p>Jag har varit i kontakt med en svensk kille som jobbar på DrakeBoinay, och han sa att dom har gjort detta, enbart för att det finns såna som mig, som vill ha en kortare skida, men ändå inte dra ner på fartegenskaperna.</p><p></p><p>Jag ska kika runt lite mer, och försöka få testa lite olika skidor innan jag avgör, för det vore ju surt om man köpte lagg som man måste slöåka med.</p><p></p><p>// Jonas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Implosion, post: 101024, member: 30623"] Jo, jag har testat längre skidor, men jag anser, tyvärr, att man förlorar större delen av åkglädjen då. Och nu är det ju så att jag kan få för mig att vända och åka fakie i full fart, och detta brukar inte gå så smidigt med långa skidor, i alla fall inte i uppkörd pist. Jag kan nästan påstå att jag åker lika bra fakie som vanligt, och carvar nästan lika hårt då. Jag tycker att Maradonas förslag låter tämligen intressant. Dock så tror jag fortfarande att DrakeBoinay R verkat mest rätt för mig. Den kan man ju få med hårdare flex, även i 168 cm versionen. Jag har varit i kontakt med en svensk kille som jobbar på DrakeBoinay, och han sa att dom har gjort detta, enbart för att det finns såna som mig, som vill ha en kortare skida, men ändå inte dra ner på fartegenskaperna. Jag ska kika runt lite mer, och försöka få testa lite olika skidor innan jag avgör, för det vore ju surt om man köpte lagg som man måste slöåka med. // Jonas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Twintips som pallar för min åkning.
Tillbaka
Topp