Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Tyngre benövningar utan att belasta axlarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 886795" data-attributes="member: 79407"><p>[MEDIA=youtube]FqmYSjE6C2Y[/MEDIA]</p><p>enbens squat med framstäckt ben, bra för rumpa + baksida lår och hela bålen/rygg</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]WOCLWqZi72g[/MEDIA]</p><p>enbensböj med bakåtsträckt ben på bänk, enklare och mycket bra för framsida lår och lite av det mesta i bålen</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]-oaZMERDNxY[/MEDIA]</p><p>deadlift med ett ben och hantlar, </p><p></p><p>[MEDIA=youtube]ByRt5R6n6LU[/MEDIA]</p><p>kettlebell one leg / arm deadlift</p><p></p><p></p><p>Jag brukar variera mina och göra med det andra benet sträckt bakåt istället för framåt varannat set, så blir det en helt annan övning.</p><p></p><p>Detta är enligt mig en av de bästa belastningsövningarna för ben du kan göra hemma och inte på gymmet. Det faktum att man inte har gymkort är aldrig en anledning att inte köra en 3-4set av dessa övningar om dagen, det ger bra försäsongsträning hela året om..</p><p></p><p>Hans</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 886795, member: 79407"] [MEDIA=youtube]FqmYSjE6C2Y[/MEDIA] enbens squat med framstäckt ben, bra för rumpa + baksida lår och hela bålen/rygg [MEDIA=youtube]WOCLWqZi72g[/MEDIA] enbensböj med bakåtsträckt ben på bänk, enklare och mycket bra för framsida lår och lite av det mesta i bålen [MEDIA=youtube]-oaZMERDNxY[/MEDIA] deadlift med ett ben och hantlar, [MEDIA=youtube]ByRt5R6n6LU[/MEDIA] kettlebell one leg / arm deadlift Jag brukar variera mina och göra med det andra benet sträckt bakåt istället för framåt varannat set, så blir det en helt annan övning. Detta är enligt mig en av de bästa belastningsövningarna för ben du kan göra hemma och inte på gymmet. Det faktum att man inte har gymkort är aldrig en anledning att inte köra en 3-4set av dessa övningar om dagen, det ger bra försäsongsträning hela året om.. Hans [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Tyngre benövningar utan att belasta axlarna?
Tillbaka
Topp