Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Typ av bräda til halfpipe?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="meeetthh" data-source="post: 295347" data-attributes="member: 71722"><p>Jag inser att hård/mjukheten på brädan är lite av en smaksak och att det funkar med både och i många fall osv, men jag undrar vad det optimala är för halfpipe åkning, rails, hopp och offpist samt pist åkning.</p><p></p><p>Hård och mjukhet samt bredd och längd på brädorna.</p><p></p><p>Till rails så ska väll brädan vara mycket mjuk? Och ganska bred?</p><p></p><p>Har även hört att en mycket mjuk bräda är bäst i hopp, men det känns som om en lite hårdare, alltså nånstans mellan mjuk och hård skulle vara bättre i hopp, är det bara nått jag fått för mig? Har inte tillgång till att testa eller köpa massa olika brädor så kan tyvär inte ta reda på svaret genom att pröva mig fram.</p><p></p><p></p><p>Som sagt, jag inser att det inte finns några "regler" eller måsten såklart. Men det finns folk här med mycket erfarenhet och kunnskap så därför skulle det vara bra att få åtminstonde åsikter och riktlinjer. </p><p></p><p>Motivera gärna svaren.</p><p></p><p></p><p>Tack så mycket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="meeetthh, post: 295347, member: 71722"] Jag inser att hård/mjukheten på brädan är lite av en smaksak och att det funkar med både och i många fall osv, men jag undrar vad det optimala är för halfpipe åkning, rails, hopp och offpist samt pist åkning. Hård och mjukhet samt bredd och längd på brädorna. Till rails så ska väll brädan vara mycket mjuk? Och ganska bred? Har även hört att en mycket mjuk bräda är bäst i hopp, men det känns som om en lite hårdare, alltså nånstans mellan mjuk och hård skulle vara bättre i hopp, är det bara nått jag fått för mig? Har inte tillgång till att testa eller köpa massa olika brädor så kan tyvär inte ta reda på svaret genom att pröva mig fram. Som sagt, jag inser att det inte finns några "regler" eller måsten såklart. Men det finns folk här med mycket erfarenhet och kunnskap så därför skulle det vara bra att få åtminstonde åsikter och riktlinjer. Motivera gärna svaren. Tack så mycket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Typ av bräda til halfpipe?
Tillbaka
Topp