Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Typ av bräda til halfpipe?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 295432" data-attributes="member: 53949"><p>Ang halfpipie kan jag inte svara särskilt säkert, åker knappt det själv.. däremot har Burton ett diagram på sina brädor som visar va de e till för.. halfpipe finns som en stapel, så bara att spana in den med högst antar jag..</p><p></p><p>Men hopp.. när det gäller hopp handlar det egentligen inte om att den ska va mjuk eller hård utan bara att den ska ha bra pop. Jag föredrar mjuka brädor för att de är lätta att ollie'a med, men finns de som tycker att vissa brädor är för mjuka för hopp o föredrar mer åt mellanhårda..</p><p>En mjukare bräda är lättare att få till att göra som man vill, nosepress, butters, vrida på längden (smith och baglady rails bl.a.) vilket gör den lättare att leka med och där med lättare att raila/jibba med.. men blir ju svårare i pist då..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 295432, member: 53949"] Ang halfpipie kan jag inte svara särskilt säkert, åker knappt det själv.. däremot har Burton ett diagram på sina brädor som visar va de e till för.. halfpipe finns som en stapel, så bara att spana in den med högst antar jag.. Men hopp.. när det gäller hopp handlar det egentligen inte om att den ska va mjuk eller hård utan bara att den ska ha bra pop. Jag föredrar mjuka brädor för att de är lätta att ollie'a med, men finns de som tycker att vissa brädor är för mjuka för hopp o föredrar mer åt mellanhårda.. En mjukare bräda är lättare att få till att göra som man vill, nosepress, butters, vrida på längden (smith och baglady rails bl.a.) vilket gör den lättare att leka med och där med lättare att raila/jibba med.. men blir ju svårare i pist då.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Typ av bräda til halfpipe?
Tillbaka
Topp