Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Typ av bräda til halfpipe?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nosskire" data-source="post: 301333" data-attributes="member: 55515"><p>Angående offpist åkning</p><p></p><p>Helt beroende av vilken offpist du kör! Jag åkte på en 190 cm lång LTB classic c bräda och på stora "mountain lines" var den hur grym som helst, dock lite tråkig enligt mig men om du väger mycket så är det oslagbart.</p><p></p><p>I skogsåkning är det viktigare att ha en "agile" bräda, dvs lite kortare såsom en Burton Fish, dock så tycker jag att det räcker med en "normal" puderbräda också.</p><p></p><p>Generellt sätt tycker jag att brädor som Burton Malolo eller Baron ES är klockrena, baron es är bred (26) och malolo har en fet nos som lyfter dig.</p><p></p><p>Angåene hårdheten på brädorna så tycker jag att i bottenlöst puder är skönt med en mjuk bräda, du har ändå aldrig kontakt med något hårt så det är skönt flyt i mjuka brädor då., Men de dagarna de inte är optimalt och bottenlöst dvs 95% av alla dagar så föredrar jag en medelhård bräda, ifall man går igenom så kan man ta det mycket lättare men en hårdare. Om det är j*vligt ont om snö föredrar jag en hård bräda om man vill åka fort och ha skoj.</p><p></p><p>Jag kör själv på en Baron ES 164 som puder bräda men har den även till seriösare piståkning på morgonen på väg till pisten. Om jag skulle köpa en ny bräda idag skulle det bli en malolo eller en bräda med liknande form. </p><p></p><p>Stance - 70% av alla som åker offpist ( i alla fall i st.anton) har på tok för lite backstance! Jag har max på min baron es och det tycker jag är perfekt, behöver inte luta mig alltför mycket för att få upp nosen., ; Man ser ofta snowboardåkare stå och hänga över tailen bara för att få lite flyt och det är bara idiotiskt. Bakmontera så går det lättare!</p><p></p><p></p><p>Ehm... Blev lite ostrukturerat men ni förstår nog.</p><p></p><p>Angående piståkning är jag mycket intresserad av kommentarer då jag är på jakt efter en pist bräda, blir sur varje gång jag åker pist och skidåkare åker om mig bara för att jag inte har lika mycket grepp som dem :/ Baron ES är en okej pist bräda och den bästa jag åkt, men det måste ju finnas rena pist brädor? som inte har pjäxor...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nosskire, post: 301333, member: 55515"] Angående offpist åkning Helt beroende av vilken offpist du kör! Jag åkte på en 190 cm lång LTB classic c bräda och på stora "mountain lines" var den hur grym som helst, dock lite tråkig enligt mig men om du väger mycket så är det oslagbart. I skogsåkning är det viktigare att ha en "agile" bräda, dvs lite kortare såsom en Burton Fish, dock så tycker jag att det räcker med en "normal" puderbräda också. Generellt sätt tycker jag att brädor som Burton Malolo eller Baron ES är klockrena, baron es är bred (26) och malolo har en fet nos som lyfter dig. Angåene hårdheten på brädorna så tycker jag att i bottenlöst puder är skönt med en mjuk bräda, du har ändå aldrig kontakt med något hårt så det är skönt flyt i mjuka brädor då., Men de dagarna de inte är optimalt och bottenlöst dvs 95% av alla dagar så föredrar jag en medelhård bräda, ifall man går igenom så kan man ta det mycket lättare men en hårdare. Om det är j*vligt ont om snö föredrar jag en hård bräda om man vill åka fort och ha skoj. Jag kör själv på en Baron ES 164 som puder bräda men har den även till seriösare piståkning på morgonen på väg till pisten. Om jag skulle köpa en ny bräda idag skulle det bli en malolo eller en bräda med liknande form. Stance - 70% av alla som åker offpist ( i alla fall i st.anton) har på tok för lite backstance! Jag har max på min baron es och det tycker jag är perfekt, behöver inte luta mig alltför mycket för att få upp nosen., ; Man ser ofta snowboardåkare stå och hänga över tailen bara för att få lite flyt och det är bara idiotiskt. Bakmontera så går det lättare! Ehm... Blev lite ostrukturerat men ni förstår nog. Angående piståkning är jag mycket intresserad av kommentarer då jag är på jakt efter en pist bräda, blir sur varje gång jag åker pist och skidåkare åker om mig bara för att jag inte har lika mycket grepp som dem :/ Baron ES är en okej pist bräda och den bästa jag åkt, men det måste ju finnas rena pist brädor? som inte har pjäxor... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Typ av bräda til halfpipe?
Tillbaka
Topp