Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Typ av lim?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1098846" data-attributes="member: 12152"><p>Jo. Det inte bara räcker. Det är det du ska göra. Även om det är en stor skada ska du inte bygga upp något där om jag förstår bilden rätt. Se till att välja ett lim med lång härdningstid bara. Dvs INTE snabbepoxy med 5-10 min härdningstid, utan minst 2 timmar och gärna 10-15 timmars härdningstid. Problemet med de snabba limmen är att de inte blir lättflytande vid värmning och att limmet inte hinner riktigt sugas upp av omkringgivande material innan det härdar. Värm brädan med hårtork innan du applicerar limmet så kommer limmet att bli lättflytande och rinner in i minsta vrå. Pressa sen ihop med rejält tvingar och pressblock. Och som vanligt... " you can never have too many clamps". Glöm inte att maskera också, för limmet kan vara riktigt svårt att få bort om det rinner ner över brädan/skidorna under härdningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1098846, member: 12152"] Jo. Det inte bara räcker. Det är det du ska göra. Även om det är en stor skada ska du inte bygga upp något där om jag förstår bilden rätt. Se till att välja ett lim med lång härdningstid bara. Dvs INTE snabbepoxy med 5-10 min härdningstid, utan minst 2 timmar och gärna 10-15 timmars härdningstid. Problemet med de snabba limmen är att de inte blir lättflytande vid värmning och att limmet inte hinner riktigt sugas upp av omkringgivande material innan det härdar. Värm brädan med hårtork innan du applicerar limmet så kommer limmet att bli lättflytande och rinner in i minsta vrå. Pressa sen ihop med rejält tvingar och pressblock. Och som vanligt... " you can never have too many clamps". Glöm inte att maskera också, för limmet kan vara riktigt svårt att få bort om det rinner ner över brädan/skidorna under härdningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Typ av lim?
Tillbaka
Topp