Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Typ av utrustning för resa till HOKKAIDO
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1268096" data-attributes="member: 60010"><p>Jag har kört två vändor i Hokkaido, ena gången på R2 122mm (192 cm) och andra gången ett par Völkl shiro 119mm (193 cm). Båda gångerna hade vi kanonförhållanden och båda gångerna funkade skidorna kanon även om shiron är vassare. Troligen hade mina countdown 114mm (189 cm) funkat också. Personligen förstår jag inte denna totala breddrädsla som många verkar ha. Jag kör mina 114 mm countdown i pist och offpist 90% av tiden trots att jag har dedikerade skidor för i princip alla förhållanden. Inte optimalt men betydligt bättre i pist än en 95 mm skida är i offpist. </p><p></p><p>Köp ett par begagnade skidor mellan 115-120 mm med ordentlig rockerprofil men som inte är för mjuka och snåla inte på längden så kommer det bli kanon. </p><p></p><p>Får du torr snö vill du ha bredden, får du blöt snö vill du ha bredden och får du sol och snötorka vill du ha sake..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1268096, member: 60010"] Jag har kört två vändor i Hokkaido, ena gången på R2 122mm (192 cm) och andra gången ett par Völkl shiro 119mm (193 cm). Båda gångerna hade vi kanonförhållanden och båda gångerna funkade skidorna kanon även om shiron är vassare. Troligen hade mina countdown 114mm (189 cm) funkat också. Personligen förstår jag inte denna totala breddrädsla som många verkar ha. Jag kör mina 114 mm countdown i pist och offpist 90% av tiden trots att jag har dedikerade skidor för i princip alla förhållanden. Inte optimalt men betydligt bättre i pist än en 95 mm skida är i offpist. Köp ett par begagnade skidor mellan 115-120 mm med ordentlig rockerprofil men som inte är för mjuka och snåla inte på längden så kommer det bli kanon. Får du torr snö vill du ha bredden, får du blöt snö vill du ha bredden och får du sol och snötorka vill du ha sake.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Typ av utrustning för resa till HOKKAIDO
Tillbaka
Topp