Type A Dragon

Type A Dragon
Ingemar Backman åkte för type-a 94-95 och det gjorde även roan rogers mfl. En polare hade roan rogers 149 men knäckte den efter 2 månader...men den var inget fel på den annars.. Fast det gick rykten att Ingemar Backman knäckte dom som tändstickor och avverkade et flertal brädor fast han nog inte vägde mer en 70 pannor och åkte så aggressivt då, men men , det var ju bara ett rykte och många år sen.

Type A Dragon
Varumärket Type A har köps upp av ett stort företag som också köpt upp varunamnen Kemper och Division 23. Detta företag låter nu massproducera brädor av dessa märken för att mjölka varenda liten dollar som dessa varumärken kan generera. Jag vet inte vad det är för ett företag men jag skulle tippa på att de har sin tillverkning i någon av de stora fabrikerna nere i Österrike. Det är förmodligen inget fel på kvaliteten, men jag tror inte att det är något för den lite mer kräsne åkaren.

Type A Dragon
Jag åkte på en Type A promodel Nate Cole för några år sedan, helt underbar var den. Men som sagt är de numera uppköpta och masstillverkas i samma fabrik som en drös med andra märken(vilket i och för sig inte behöver vara någonting negativt).

http://www.typeasnowboards.com/

Type A Dragon
Diskuterade de nya Type A-brädorna med en snubbe idag...han sa att de fått riktigt bra betyg i tester i USA, mycket bra allround, möjligen lite mjuka, men helt klart en superbra bräda.

Tillbaka
Topp