Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
tyrolia PEAK ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 577854" data-attributes="member: 46762"><p>Jag är väl inte riktigt helt övertygad om Tyrolias förmåga att pressa ner hälen ävan när den får slag i sidled, att den inte gör jobbet lika bra som Looks Pivot-bindningar. Och då tycker jag att det är lika bra att ha hälen fast, som Salomon. Mer förklaring till att Salomon är bättre kan jag inte ge... Det brister där!</p><p></p><p>Vad jag har läst om Dynafit så ska det vara riktigt bra grejer, de verkar ju väldigt stabila i sidled och att de håller fast bindningarna är det inget snack om. Om man ska testa mjuka skidor för att landa rätt, då ska man även testa riktigt mjuka skidor för att carva rätt! Mina tävlingsslalomskidor från Salomon (jupp, 916!) är RIKTIGT mjuka, och där märker man direkt om man har fel position!</p><p></p><p>Till trådskaparen: du har fortfarande inte sagt något om dig själv som spelar in för DIN-värde, eller vad du brukar ha dina bindningar skruvade till, så om du inte ger oss det är det jäkligt svårt för oss att tipsa om 12 eller 15...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 577854, member: 46762"] Jag är väl inte riktigt helt övertygad om Tyrolias förmåga att pressa ner hälen ävan när den får slag i sidled, att den inte gör jobbet lika bra som Looks Pivot-bindningar. Och då tycker jag att det är lika bra att ha hälen fast, som Salomon. Mer förklaring till att Salomon är bättre kan jag inte ge... Det brister där! Vad jag har läst om Dynafit så ska det vara riktigt bra grejer, de verkar ju väldigt stabila i sidled och att de håller fast bindningarna är det inget snack om. Om man ska testa mjuka skidor för att landa rätt, då ska man även testa riktigt mjuka skidor för att carva rätt! Mina tävlingsslalomskidor från Salomon (jupp, 916!) är RIKTIGT mjuka, och där märker man direkt om man har fel position! Till trådskaparen: du har fortfarande inte sagt något om dig själv som spelar in för DIN-värde, eller vad du brukar ha dina bindningar skruvade till, så om du inte ger oss det är det jäkligt svårt för oss att tipsa om 12 eller 15... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
tyrolia PEAK ?
Tillbaka
Topp