Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Übersäck konstruktion!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HenningO" data-source="post: 55419" data-attributes="member: 29158"><p>En kool grej som jag funderat på ett par gånger är en helt skalbar ryggsäck (med andra ord, ha på det grejor du behöver - moduler). Tex. som på din kolfiberplatta har du fästen för olika typer av "förvaringspåsar". Är man bara ute en dag i pisten kanske det räcker att man knäpper fast en mindre säck med plats för extra vantar, chokladbit eller nåt. Vill man kanske fota, knäpper man fast en kameramodul. Behöver man mycket utrymme har man en stor säck, sen på den stora säcken kan du fästa en mindre modul på sidan etc.</p><p></p><p>Alternativet, som nämnt, är ju kompression, men det känns ju onödigt att behöva ha en massa ihopknycklat typ med sig. Men med din platta så är det ju rätt lätt att fixa ett par fästpunkter som du sedan kan fästa de olika modulerna i!</p><p></p><p>Verkar i övrigt schysst, men kolfiber är dyrt att köpa, och förhållandevis dyrt att bearbeta och om übersäcken skulle masstillverkas skulle den inte bli billig. Jag hade kanske kollat lite på glasfiber, lite tyngre - mycket billigare! Men visst, kolfiber är snyggast av dom alla!</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HenningO, post: 55419, member: 29158"] En kool grej som jag funderat på ett par gånger är en helt skalbar ryggsäck (med andra ord, ha på det grejor du behöver - moduler). Tex. som på din kolfiberplatta har du fästen för olika typer av "förvaringspåsar". Är man bara ute en dag i pisten kanske det räcker att man knäpper fast en mindre säck med plats för extra vantar, chokladbit eller nåt. Vill man kanske fota, knäpper man fast en kameramodul. Behöver man mycket utrymme har man en stor säck, sen på den stora säcken kan du fästa en mindre modul på sidan etc. Alternativet, som nämnt, är ju kompression, men det känns ju onödigt att behöva ha en massa ihopknycklat typ med sig. Men med din platta så är det ju rätt lätt att fixa ett par fästpunkter som du sedan kan fästa de olika modulerna i! Verkar i övrigt schysst, men kolfiber är dyrt att köpa, och förhållandevis dyrt att bearbeta och om übersäcken skulle masstillverkas skulle den inte bli billig. Jag hade kanske kollat lite på glasfiber, lite tyngre - mycket billigare! Men visst, kolfiber är snyggast av dom alla! Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Übersäck konstruktion!
Tillbaka
Topp