Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Übersäck konstruktion!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="k-w" data-source="post: 55421" data-attributes="member: 29287"><p>Thos: Det går bara bra, men lite långsamt. Att täcka ryggplattan som ju är en tredimensionell form med tyg som bara bara går att vika i en vinkel innan det veckar sig var lite svårare än jag tänkt mig. Jag är emellertid snart klar med den delen av säcken och sen ska det förhoppningsvis gå ganska fort att färdigställa resten. Jag återkommer med bilder innom kort!</p><p></p><p>HenningO: Det är en finfin idé, och så fungerar väl också många ramryggsäckar idag. Tyvärr tror jag att det typen av konstruktion lämpar sig bäst för exempelvis vandring eller liknande. När man åker skidor vill de flesta ha en säck som sitter tight mot ryggen och inte har en massa lösa delar som ligger och slår. För att alla dessa moduler ska sitta ordentligt fäst vid ryggplattan krävs det därför många och ordentliga fästanordningar och dessa skulle nog tyvärr väga mer än lite extra tyg.</p><p></p><p>Säcken skulle med den nuvarande konstruktionen och material bli alldeles för dyr att masstillverka. Anledningen är att jag inte har kunskaperna om hur en säck måste vara konstruerad för att kunna masstillverkas och därför inte valt material för det heller. Om det däremot skulle bli aktuellt med en tillverkning i någon skala så har jag en del ideér om hur säcken skulle kunna ritas om för att detta skulle vara möjligt, bl.a. genom att ersätta kolfiberplattan. Tack för synpunkterna!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="k-w, post: 55421, member: 29287"] Thos: Det går bara bra, men lite långsamt. Att täcka ryggplattan som ju är en tredimensionell form med tyg som bara bara går att vika i en vinkel innan det veckar sig var lite svårare än jag tänkt mig. Jag är emellertid snart klar med den delen av säcken och sen ska det förhoppningsvis gå ganska fort att färdigställa resten. Jag återkommer med bilder innom kort! HenningO: Det är en finfin idé, och så fungerar väl också många ramryggsäckar idag. Tyvärr tror jag att det typen av konstruktion lämpar sig bäst för exempelvis vandring eller liknande. När man åker skidor vill de flesta ha en säck som sitter tight mot ryggen och inte har en massa lösa delar som ligger och slår. För att alla dessa moduler ska sitta ordentligt fäst vid ryggplattan krävs det därför många och ordentliga fästanordningar och dessa skulle nog tyvärr väga mer än lite extra tyg. Säcken skulle med den nuvarande konstruktionen och material bli alldeles för dyr att masstillverka. Anledningen är att jag inte har kunskaperna om hur en säck måste vara konstruerad för att kunna masstillverkas och därför inte valt material för det heller. Om det däremot skulle bli aktuellt med en tillverkning i någon skala så har jag en del ideér om hur säcken skulle kunna ritas om för att detta skulle vara möjligt, bl.a. genom att ersätta kolfiberplattan. Tack för synpunkterna! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Übersäck konstruktion!
Tillbaka
Topp