Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
UCPA Argentiére v3 - Toute neige eller Off pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Yatzy" data-source="post: 819762" data-attributes="member: 66533"><p>Visst är det säkert som du säger om varierande kvalité macmac och det varnas ju till och med för att det kan vara lite extra spännvidd i färdigheterna i telemarksgruppen. MEN jag vill verkligen inte vara den som är sämst. Den som är sämst lär sig mest men egot vill vara bättre än så. Egentligen är det mest det där med puckelpist som jag hängt upp mig på, men inte åker man väl överdrivet mycket puckel på en offpistkurs? Uppkört, spårat och jäkligt kan det ju vara i opreparerade nedfarter och ibland känns det som om det är det vanligaste föret jag färdas i, det är INTE alltid som det snöar i Kittelfjäll.</p><p></p><p>Kan man förresten bli "befordrad" från toute neige till off pist på harmoniseringsdagen? Så att säga byta plats med någon som måste från expert till confirmé.</p><p></p><p>Det är alltid en utmaning att ha nog med mos i låren för att åka telis hela dagar, särskilt tidigt på säsongen, men det gäller ju förutom off pist även i hög grad om man även bränner pist. Där får jag helt enkelt se till att fixa tillräckligt många åkdagar före UCPA-resan för att "komma igång", för oavsett gymträning så upplever jag att åkformen byggs upp i början av säsongen. Om det beror på att teknik och balans återkommer/förbättras eller vad, det vet jag inte.</p><p></p><p>Hoppas att det finns fler som har synpunkter på UCPA-"rankingen", känns som om jag inte kan bestämma mig ännu men det är hög tid att anmäla sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Yatzy, post: 819762, member: 66533"] Visst är det säkert som du säger om varierande kvalité macmac och det varnas ju till och med för att det kan vara lite extra spännvidd i färdigheterna i telemarksgruppen. MEN jag vill verkligen inte vara den som är sämst. Den som är sämst lär sig mest men egot vill vara bättre än så. Egentligen är det mest det där med puckelpist som jag hängt upp mig på, men inte åker man väl överdrivet mycket puckel på en offpistkurs? Uppkört, spårat och jäkligt kan det ju vara i opreparerade nedfarter och ibland känns det som om det är det vanligaste föret jag färdas i, det är INTE alltid som det snöar i Kittelfjäll. Kan man förresten bli "befordrad" från toute neige till off pist på harmoniseringsdagen? Så att säga byta plats med någon som måste från expert till confirmé. Det är alltid en utmaning att ha nog med mos i låren för att åka telis hela dagar, särskilt tidigt på säsongen, men det gäller ju förutom off pist även i hög grad om man även bränner pist. Där får jag helt enkelt se till att fixa tillräckligt många åkdagar före UCPA-resan för att "komma igång", för oavsett gymträning så upplever jag att åkformen byggs upp i början av säsongen. Om det beror på att teknik och balans återkommer/förbättras eller vad, det vet jag inte. Hoppas att det finns fler som har synpunkter på UCPA-"rankingen", känns som om jag inte kan bestämma mig ännu men det är hög tid att anmäla sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
UCPA Argentiére v3 - Toute neige eller Off pist?
Tillbaka
Topp