Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA - Argentière
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christian123" data-source="post: 860418" data-attributes="member: 102655"><p>Som första resa med UCPA skall du nog ta en vanlig \"Snowboard\" i Chamonix eller annan ort. Lärarna generellt tycker det är döden att vara i pist, så det är bara gruppens nivå och vilja som begränsar hur mycket man är utanför. Eftersom att du bara har åkt 1 1/2 år har jag svårt att tänka mig att du inte skulle få tillräckligt med utmaningar där. </p><p></p><p>Tout neige i Argentière är annars kursen för att lära sig offpist-åkteknik men den kräver väl nivån \"Expert\", håller du inte den nivån blir du nerflyttad eller utkickad första dagen och har inte rätt att få en spänn tillbaka för det extra du har betalat. </p><p></p><p>Förutsätt att Offpist-kurserna är ren guidning och att guidens fokus ligger på att hitta bra åkning, inte på att lära ut något. Vissa guider svarar på frågor om åkteknik medans andra kan snäsa av dem med: \"Jag är bergsguide, inte skidlärare.\"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christian123, post: 860418, member: 102655"] Som första resa med UCPA skall du nog ta en vanlig \"Snowboard\" i Chamonix eller annan ort. Lärarna generellt tycker det är döden att vara i pist, så det är bara gruppens nivå och vilja som begränsar hur mycket man är utanför. Eftersom att du bara har åkt 1 1/2 år har jag svårt att tänka mig att du inte skulle få tillräckligt med utmaningar där. Tout neige i Argentière är annars kursen för att lära sig offpist-åkteknik men den kräver väl nivån \"Expert\", håller du inte den nivån blir du nerflyttad eller utkickad första dagen och har inte rätt att få en spänn tillbaka för det extra du har betalat. Förutsätt att Offpist-kurserna är ren guidning och att guidens fokus ligger på att hitta bra åkning, inte på att lära ut något. Vissa guider svarar på frågor om åkteknik medans andra kan snäsa av dem med: \"Jag är bergsguide, inte skidlärare.\" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA - Argentière
Tillbaka
Topp