Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA- bra skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jleol" data-source="post: 298189" data-attributes="member: 64381"><p>Nu är jag tillbaka från en finfin vecka i Argentiere. (Ca 50 cm snö måndag-tisdag)</p><p>Eftersom jag var med i offpistgruppen (freeridegrupp) så fick jag mycket riktigt ett par B3'or. </p><p>De var dock inte speciellt feta. Tydligen finns det numera B4'or som har tagit över den rollen.</p><p>Skidorna var dock slitna, ovaxade, dåliga kanter och felinställda bindningar.</p><p>Kanterna bryr jag mig inte så mycket om. Spelar mest roll i pist.</p><p>Ovaxade lagg samt bindningar som står på 6.5 när man ska ha 9-10 enligt UCPA's egna papper medförde några fall första dagen och sedan en liten lägre stans. Detta medförde i sin tur att man drog på sig lite mer mjölksyra och trötta ben. Benen lagade sig så smått under tisdag-onsdag och jag fick en finfin vecka. Hyrde hyfsade fetlagg tisdag-onsdag - "Atomic Sugar Daddy".</p><p>Det var inga problem att få B3'orna vaxade till på torsdagen. Bindningarna fixade jag själv. Hade därefter 3 fina dagar på de skidorna också.</p><p>Tack för alla inlägg!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jleol, post: 298189, member: 64381"] Nu är jag tillbaka från en finfin vecka i Argentiere. (Ca 50 cm snö måndag-tisdag) Eftersom jag var med i offpistgruppen (freeridegrupp) så fick jag mycket riktigt ett par B3'or. De var dock inte speciellt feta. Tydligen finns det numera B4'or som har tagit över den rollen. Skidorna var dock slitna, ovaxade, dåliga kanter och felinställda bindningar. Kanterna bryr jag mig inte så mycket om. Spelar mest roll i pist. Ovaxade lagg samt bindningar som står på 6.5 när man ska ha 9-10 enligt UCPA's egna papper medförde några fall första dagen och sedan en liten lägre stans. Detta medförde i sin tur att man drog på sig lite mer mjölksyra och trötta ben. Benen lagade sig så smått under tisdag-onsdag och jag fick en finfin vecka. Hyrde hyfsade fetlagg tisdag-onsdag - "Atomic Sugar Daddy". Det var inga problem att få B3'orna vaxade till på torsdagen. Bindningarna fixade jag själv. Hade därefter 3 fina dagar på de skidorna också. Tack för alla inlägg!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA- bra skidor?
Tillbaka
Topp