Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA Buss eller Flyg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1139062" data-attributes="member: 11566"><p>Har åkt buss i flera år för att sedan flyga och nu har kört buss dom två sista åren igen.</p><p></p><p>Fördelen med bussen är att man knyter nya kontakter och vänner samt att det är klart mer miljösmart, sedan är ju just bussen lite av en del av UCPA-konceptet det var så allt började. En bonus till är att man ofta får minst en skiddag extra beroende på ort och transfer till flygplatsen naturligtvis. Åker man till Chamdalen med buss kan man till och med oftast klämma in lite åkning på lördagseftermiddagen när man kommer ner om man har egan prylar och kan tänka sig betala för ett halvdags liftkort.</p><p></p><p>Fördelen med flyget är att man sparar i princip två dagars tid hemma, vilket för dom flesta innebär en sparad semesterdag. Vet inte om jag skulle säga att det är bekvämare med flyg, men vissa hävdar naturligtvis det.... och alla kanske inte sover så bra på bussen så flyg kanske innebär att man kommer ner med lite mindre backlogg på sömnkontot, vad vet jag.</p><p></p><p>Vad det gäller "party-pjäxor" och andra med fokus på att hinka öl så skiner dom med sin frånvaro på UCPA oavsett ålder. Rent generellt så har medelåldern hos dom svenska UCPA-resenärerna ökat något dom sista åren, vilket främst beror på att skidåkning som helhet har minskat hos den något yngre generationen. Nya skidvänner hittar man allt som oftas också med UCPA, flera av mina numera bästa vänner har jag träffat just på UCPA-resor. Har man lite extra (o)tur så kanske man hittar sin livskamrat där också, det har många med mig gjort ;-)</p><p></p><p>Oavsett om du väljer flyg eller buss ner så är UCPA ett fantastiskt koncept!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1139062, member: 11566"] Har åkt buss i flera år för att sedan flyga och nu har kört buss dom två sista åren igen. Fördelen med bussen är att man knyter nya kontakter och vänner samt att det är klart mer miljösmart, sedan är ju just bussen lite av en del av UCPA-konceptet det var så allt började. En bonus till är att man ofta får minst en skiddag extra beroende på ort och transfer till flygplatsen naturligtvis. Åker man till Chamdalen med buss kan man till och med oftast klämma in lite åkning på lördagseftermiddagen när man kommer ner om man har egan prylar och kan tänka sig betala för ett halvdags liftkort. Fördelen med flyget är att man sparar i princip två dagars tid hemma, vilket för dom flesta innebär en sparad semesterdag. Vet inte om jag skulle säga att det är bekvämare med flyg, men vissa hävdar naturligtvis det.... och alla kanske inte sover så bra på bussen så flyg kanske innebär att man kommer ner med lite mindre backlogg på sömnkontot, vad vet jag. Vad det gäller "party-pjäxor" och andra med fokus på att hinka öl så skiner dom med sin frånvaro på UCPA oavsett ålder. Rent generellt så har medelåldern hos dom svenska UCPA-resenärerna ökat något dom sista åren, vilket främst beror på att skidåkning som helhet har minskat hos den något yngre generationen. Nya skidvänner hittar man allt som oftas också med UCPA, flera av mina numera bästa vänner har jag träffat just på UCPA-resor. Har man lite extra (o)tur så kanske man hittar sin livskamrat där också, det har många med mig gjort ;-) Oavsett om du väljer flyg eller buss ner så är UCPA ett fantastiskt koncept!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA Buss eller Flyg?
Tillbaka
Topp