Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA Coaching vs Guidning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="moonlander" data-source="post: 1197435" data-attributes="member: 163583"><p>Jag har kört båda, och skulle säga att skillnaden är mest att ski-coachingen är i mindre grupper men innehållet samma. Vanliga "ski heltid" i pist är oftast större grupper, ibland för stora (då har jag och någon annan ibland brutit ut och kört på eget håll då det blivit för mkt väntan på alla vid övningar).</p><p></p><p>Tror skillnaderna vad man får beror mkt på instruktören, gruppen, och snöförhållandena.</p><p></p><p>Jag har kört "off piste discovery" (tot nybörjarnivå) där vi var 3 andra i gruppen och alla orädda så vi lärde oss otroligt mycket och åkte mestadels "svårare" saker än de normala off-pist grupperna som var dubbelt så stora.</p><p></p><p>Har kört nån avancerad off pist-grejj där instruktören var totalt omotiverad och snöförhållande gjorde det värdelöst.</p><p></p><p>Förra året var jag ensam i min grupp, men de ställde inte in, utan fick privatlektioner hela veckan - var dock HELT DÖD varje dag - ingen chans att fuska med tekniken eller vila i väntan på andra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="moonlander, post: 1197435, member: 163583"] Jag har kört båda, och skulle säga att skillnaden är mest att ski-coachingen är i mindre grupper men innehållet samma. Vanliga "ski heltid" i pist är oftast större grupper, ibland för stora (då har jag och någon annan ibland brutit ut och kört på eget håll då det blivit för mkt väntan på alla vid övningar). Tror skillnaderna vad man får beror mkt på instruktören, gruppen, och snöförhållandena. Jag har kört "off piste discovery" (tot nybörjarnivå) där vi var 3 andra i gruppen och alla orädda så vi lärde oss otroligt mycket och åkte mestadels "svårare" saker än de normala off-pist grupperna som var dubbelt så stora. Har kört nån avancerad off pist-grejj där instruktören var totalt omotiverad och snöförhållande gjorde det värdelöst. Förra året var jag ensam i min grupp, men de ställde inte in, utan fick privatlektioner hela veckan - var dock HELT DÖD varje dag - ingen chans att fuska med tekniken eller vila i väntan på andra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA Coaching vs Guidning
Tillbaka
Topp