UCPA Engelsk språkig guide?

Berglund

Ny medlem
Hej var med UCPA till västindien för någon månad sedan.
det var en kanon bra resa med dykning, regnskog och surfing. Det var ett litet problem bara, språket. vissa instruktörer var helt kass på engelska och vi kunde inte ett ord på franska så det var inte alltid man förstod instruktionerna på aktiviteterna. Jag är sugen på att åka på en alpresa med ucpa men då undrar jag vilka center kan man åka till om man vill vara säker på att få en engelskspråkig guide?
och vart åker dom flesta svenskarna?

ursäkta att jag har skrivit två likadana inlägg, men det var för att det under "skidor" hamnade lite fel.

vart åker dom flesta svenskarna? Till Åre.

Var i serre chevaliere -01, som ska ha det fräschaste centret(ligger i backen) och vår guide talade bra engelska, men det var mest: come on we must take advantage, det var 80 cm puder, så det blev inte så mycket snack.
Räkna inte med att orka parta mycket om du ska hänga med i tempot.
Koste

Brukar finnas en eller två guider per center som är hmmm.. "ok" på engelska. Resten är värdelösa.
Bra ord och fraser på fransk-engelska att kunna:

Dändjer = fara, farligt

Avalaaansh = lavin

Kraäck = spricka

Föll dön ö kliff = falla ner för en klippa

Båånsh sho leijsh = böj benen

Bjäär = Öl

Krazy idiöt = "Du själv"

Har åkt med UPCA några gånger och har alltid fått guider som pratat bra engelska (möjligen haft lite tur). Genomgående är det dock ett franskt ord de använt mest; "Allez Allez". Jag kan inte franska men tror att det betyder ungefär "Stå på", i alla fall kändes det så när de sa det.
/Patrik

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp