Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA hur bra måste man vara?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 477313" data-attributes="member: 46117"><p>UCPA verkar vara ett klockrent alternativ för dig! Kompisar hittar man alltid. Boendet är oftast väldigt bra och trevligt, även om man hamnar med "gamla" människor som jag t ex. Men det goa´är attman ät där av samma anledning! Nämligen att få åka skidor..</p><p>Därför blir samtalen och atmosfären skön på en gång!</p><p></p><p>Tror inte heller att du behöver oroa dig värst mycket för att platsa i gruppen.. Som sagt är ju det "värsta som kan hända" att du blir nedflyttad ett steg, men det är faktiskt ganska sällan det sker.</p><p></p><p>De fransoser som är med i UCPA är i regel (inte alltid) sämre skidåkare än de Svenskar som kommer på resorna. När jag var nere senast var det uteslutande Svenskar i de "högsta" grupperna.</p><p>(Detta beror dock lite på vart man åker...Cham, VT, Serre osv..)</p><p></p><p>Man ska inte glömma att UCPA från början är en Fransk motsvarighet till Friluftsfrämjandet och har som huvudsyfte att locka ut Franska ungdomar i friska luften... Sen att det har kommit med en hel hop med skid-tokiga Svenskar är bara bonus för våran del!!</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>/G</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 477313, member: 46117"] UCPA verkar vara ett klockrent alternativ för dig! Kompisar hittar man alltid. Boendet är oftast väldigt bra och trevligt, även om man hamnar med "gamla" människor som jag t ex. Men det goa´är attman ät där av samma anledning! Nämligen att få åka skidor.. Därför blir samtalen och atmosfären skön på en gång! Tror inte heller att du behöver oroa dig värst mycket för att platsa i gruppen.. Som sagt är ju det "värsta som kan hända" att du blir nedflyttad ett steg, men det är faktiskt ganska sällan det sker. De fransoser som är med i UCPA är i regel (inte alltid) sämre skidåkare än de Svenskar som kommer på resorna. När jag var nere senast var det uteslutande Svenskar i de "högsta" grupperna. (Detta beror dock lite på vart man åker...Cham, VT, Serre osv..) Man ska inte glömma att UCPA från början är en Fransk motsvarighet till Friluftsfrämjandet och har som huvudsyfte att locka ut Franska ungdomar i friska luften... Sen att det har kommit med en hel hop med skid-tokiga Svenskar är bara bonus för våran del!! Lycka till! /G [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA hur bra måste man vara?
Tillbaka
Topp