Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA nivå
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Robban72" data-source="post: 1027739" data-attributes="member: 117076"><p>Jag upplever att det är ett ganska stort spann i skicklighet på expert-nivån. Det kommer garanterat att finnas de som åker sämre än dig. Generellt brukar man säga att fransoserna överskattar sin förmåga och svenskarna underskattar sin. Var inte blyg när du skattar dig själv. De strävar efter att få så jämna grupper som möjligt. Det som jag upplever är viktigt är att man åker säkert (för sig själv och andra), inte är för långsam och att man klarar av att åka där det är tänkt att gruppen ska åka. Guiden anpassar terrängen/åkningen efter gruppens nivå men det är inte kul att vara den som ser till att det blir flack åkning i gles skog när resten av gruppen vill åka branta korridorer. </p><p></p><p>Svammel-svammel... Anse dig själv vara expert och ha kul!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Robban72, post: 1027739, member: 117076"] Jag upplever att det är ett ganska stort spann i skicklighet på expert-nivån. Det kommer garanterat att finnas de som åker sämre än dig. Generellt brukar man säga att fransoserna överskattar sin förmåga och svenskarna underskattar sin. Var inte blyg när du skattar dig själv. De strävar efter att få så jämna grupper som möjligt. Det som jag upplever är viktigt är att man åker säkert (för sig själv och andra), inte är för långsam och att man klarar av att åka där det är tänkt att gruppen ska åka. Guiden anpassar terrängen/åkningen efter gruppens nivå men det är inte kul att vara den som ser till att det blir flack åkning i gles skog när resten av gruppen vill åka branta korridorer. Svammel-svammel... Anse dig själv vara expert och ha kul! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA nivå
Tillbaka
Topp