Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA nivå
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Whiper" data-source="post: 1029414" data-attributes="member: 139709"><p>Fördelen med Argentiere är att det är gångavstånd till Grand Montetsliften och kortare bussresa till Balme/Le Tour. Nackdelen är väl att det är långt ner till byn, tar ca 15 minuter med buss/tåg.</p><p>De tre gånger jag har åkt har vi inte varit i Flegere eller Brevent, bara i Grand Montets och Le Tour.</p><p></p><p>Jag har åkt med tre gånger med "toute neige" (hors piste på franska) på skidor. Två gånger på nivån confirmé och en gång på expert.</p><p>Expert har högre tempo och kortare stopp i backen. Alltså inget åka några hundra meter och vänta in folk eller vila. </p><p>Vi åkte också flera åk som var brantare, än med confirmé, och sådant jag inte skulle ge mig på själv. </p><p></p><p>Som jag har uppfattat det tycker skidlärarna på UCPA att expert är en bra "skidåkargrundnivå". Åker man på expert klara man av att åka överallt kontrollerat, har en bra grundteknik och klarar av att stå på grejerna när man inte får ramla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Whiper, post: 1029414, member: 139709"] Fördelen med Argentiere är att det är gångavstånd till Grand Montetsliften och kortare bussresa till Balme/Le Tour. Nackdelen är väl att det är långt ner till byn, tar ca 15 minuter med buss/tåg. De tre gånger jag har åkt har vi inte varit i Flegere eller Brevent, bara i Grand Montets och Le Tour. Jag har åkt med tre gånger med "toute neige" (hors piste på franska) på skidor. Två gånger på nivån confirmé och en gång på expert. Expert har högre tempo och kortare stopp i backen. Alltså inget åka några hundra meter och vänta in folk eller vila. Vi åkte också flera åk som var brantare, än med confirmé, och sådant jag inte skulle ge mig på själv. Som jag har uppfattat det tycker skidlärarna på UCPA att expert är en bra "skidåkargrundnivå". Åker man på expert klara man av att åka överallt kontrollerat, har en bra grundteknik och klarar av att stå på grejerna när man inte får ramla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA nivå
Tillbaka
Topp