Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA - nybörjare. Vilken nivå ska jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SoulRider" data-source="post: 1295090" data-attributes="member: 185650"><p>Det där med att backarna skulle vara generellt brantare i Alperna än i Sverige, även om de har samma färg, håller jag inte med om. Jag tror att det är en skröna, som att högre berg automatiskt ger generellt brantare backar. De riktigt branta backarna i Sverige (typ Väggen) är i min uppfattning minst lika branta, om inte brantare, än de brantaste i Alperna. Min uppfattning är att man i Alperna låter bli att pista och underhålla riktigt branta partier, dvs. man har sällan extremt branta backar.</p><p></p><p>I Alperna använder man inte heller alltid grönt för för att markera backar. ibland, men inte alltid. Det innebär att även sådana backa som hade varit gröna i Sverige ibland är blåa i Alperna, helt enkelt eftersom blått på vissa ställen i Alperna markerar de enklaste backarna i en tregradig skala (Svart, rött och blått).</p><p></p><p>Detta är min uppfattning och vore intressant att höra vad andra tycker om detta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SoulRider, post: 1295090, member: 185650"] Det där med att backarna skulle vara generellt brantare i Alperna än i Sverige, även om de har samma färg, håller jag inte med om. Jag tror att det är en skröna, som att högre berg automatiskt ger generellt brantare backar. De riktigt branta backarna i Sverige (typ Väggen) är i min uppfattning minst lika branta, om inte brantare, än de brantaste i Alperna. Min uppfattning är att man i Alperna låter bli att pista och underhålla riktigt branta partier, dvs. man har sällan extremt branta backar. I Alperna använder man inte heller alltid grönt för för att markera backar. ibland, men inte alltid. Det innebär att även sådana backa som hade varit gröna i Sverige ibland är blåa i Alperna, helt enkelt eftersom blått på vissa ställen i Alperna markerar de enklaste backarna i en tregradig skala (Svart, rött och blått). Detta är min uppfattning och vore intressant att höra vad andra tycker om detta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA - nybörjare. Vilken nivå ska jag välja?
Tillbaka
Topp