Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA - nybörjare. Vilken nivå ska jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1295091" data-attributes="member: 161446"><p>Hörde också den myten innan jag åkte första gången. Det stämmer inte. Det finns ett stort spann vad som kan vara blå backe, men i alperna är pisterna i regel mycket bredare än i Sverige, och snön är också "mjukare". Så man har mer svängutrymme och kan oftast själv välja hur mycket/brant man vill åka i fallinjen, mer än i de svenska isrännorna. : )</p><p></p><p>Du bör välja grupp 2 "perfectionnement", så kommer du hamna rätt efter första dagens harmonisering (måndag). Då flyttas folk mellan grupperna så alla hamnar rätt.</p><p></p><p>Första gruppen börjar iofs redan på söndagen med att "ta på sig skidorna" typ. Men instruktörerna sätter dig i rätt grupp på måndagen. Ta det lugnt och lita på dom, dom kan det där. Dom kommer inte sätta dig värre än du klarar av.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1295091, member: 161446"] Hörde också den myten innan jag åkte första gången. Det stämmer inte. Det finns ett stort spann vad som kan vara blå backe, men i alperna är pisterna i regel mycket bredare än i Sverige, och snön är också "mjukare". Så man har mer svängutrymme och kan oftast själv välja hur mycket/brant man vill åka i fallinjen, mer än i de svenska isrännorna. : ) Du bör välja grupp 2 "perfectionnement", så kommer du hamna rätt efter första dagens harmonisering (måndag). Då flyttas folk mellan grupperna så alla hamnar rätt. Första gruppen börjar iofs redan på söndagen med att "ta på sig skidorna" typ. Men instruktörerna sätter dig i rätt grupp på måndagen. Ta det lugnt och lita på dom, dom kan det där. Dom kommer inte sätta dig värre än du klarar av. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA - nybörjare. Vilken nivå ska jag välja?
Tillbaka
Topp