Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA - nybörjare. Vilken nivå ska jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 1295430" data-attributes="member: 57206"><p>Ja precis, I Valdi ligger alla gröna och blåa pister uppe i systemet och de få röda/svarta som går ner till byn kan som sagt bli "intressanta" i slutet av dagen. Sett en del kaotiskt myrornas krig i liften upp till Solaise sent på eftermiddagen. Men att ta liften ner går ju utmärkt, detta gjorde min sambo sist vi var där. Hon tyckte det fungerade bra och gillade byn så pass bra att vi åker tillbaka om någon vecka.</p><p>Tignes har ju snällare och bredare pister och med UCPA bor du i Val Claret så man kommer även snabbt upp till några av de gröna/blåa snälla pisterna som ligger mitt emellan.</p><p></p><p>Nu har jag inte varit i La Plagne (förutom en dag) men väl i Les Arcs och även om pisterna i La Plagne nog passar utmärkt för den åkning du är ute efter så är både Tignes och framför all Valdi mycket trevligare orter. Paradiski är så mycket fransk resort det kan bli och var medveten om att UCPA i La Plagne är det nog i huvudsak familjer och fransoser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 1295430, member: 57206"] Ja precis, I Valdi ligger alla gröna och blåa pister uppe i systemet och de få röda/svarta som går ner till byn kan som sagt bli "intressanta" i slutet av dagen. Sett en del kaotiskt myrornas krig i liften upp till Solaise sent på eftermiddagen. Men att ta liften ner går ju utmärkt, detta gjorde min sambo sist vi var där. Hon tyckte det fungerade bra och gillade byn så pass bra att vi åker tillbaka om någon vecka. Tignes har ju snällare och bredare pister och med UCPA bor du i Val Claret så man kommer även snabbt upp till några av de gröna/blåa snälla pisterna som ligger mitt emellan. Nu har jag inte varit i La Plagne (förutom en dag) men väl i Les Arcs och även om pisterna i La Plagne nog passar utmärkt för den åkning du är ute efter så är både Tignes och framför all Valdi mycket trevligare orter. Paradiski är så mycket fransk resort det kan bli och var medveten om att UCPA i La Plagne är det nog i huvudsak familjer och fransoser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA - nybörjare. Vilken nivå ska jag välja?
Tillbaka
Topp