Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA Off pist Valdisere vs Serre grand traces?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 1001518" data-attributes="member: 101593"><p>De flesta i safarigrupperna har oftast redan åkt minst ett par ggr med de "vanliga" offpist grupperna och är (enligt min erfarenhet från två olika safaris i år) lite mer erfarna åkmässigt. </p><p>Tycker att det är lite fel att säga att Serre skulle vara så mkt sämre snömässigt, har varit där fyra ggr och det vara bara årets resa som var lite sämre snömässigt, har haft bra och mkt snö de andra tre gångerna även om vi hittade en del ok snö nu också. Val d'Isere är enda skidorten jag känner till som bedömer långa uppförsbackar som blå nedfarter...</p><p>v13 är lite väl sent för Serre kanske men La Grave kanske är grymt då, vet ej. </p><p>Evasion Tarantaise i Les Arcs var helt grym men delvis för att det var v.6 och det dumpade rejält i franska alperna, men det finns mycket fin åkning där också. Ligger ju precis bredvid Tignes så snösäkerheten är likartad. </p><p></p><p>gubbfan: I vår grupp fick vi vara med och bestämma var vi skulle åka och gruppen ville ha en dag til i La Grave och då blev det så oavsett deals med liftkort och budgetar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 1001518, member: 101593"] De flesta i safarigrupperna har oftast redan åkt minst ett par ggr med de "vanliga" offpist grupperna och är (enligt min erfarenhet från två olika safaris i år) lite mer erfarna åkmässigt. Tycker att det är lite fel att säga att Serre skulle vara så mkt sämre snömässigt, har varit där fyra ggr och det vara bara årets resa som var lite sämre snömässigt, har haft bra och mkt snö de andra tre gångerna även om vi hittade en del ok snö nu också. Val d'Isere är enda skidorten jag känner till som bedömer långa uppförsbackar som blå nedfarter... v13 är lite väl sent för Serre kanske men La Grave kanske är grymt då, vet ej. Evasion Tarantaise i Les Arcs var helt grym men delvis för att det var v.6 och det dumpade rejält i franska alperna, men det finns mycket fin åkning där också. Ligger ju precis bredvid Tignes så snösäkerheten är likartad. gubbfan: I vår grupp fick vi vara med och bestämma var vi skulle åka och gruppen ville ha en dag til i La Grave och då blev det så oavsett deals med liftkort och budgetar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA Off pist Valdisere vs Serre grand traces?
Tillbaka
Topp