Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA offpist, vilken ort?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 188632" data-attributes="member: 46117"><p>Njae.. det beroro lite på. Om du hamnar med en grupp fransoser med 80-tals overaller så kan risken bli att din guide viger den första dagen åt att "kolla upp" folket i gruppen för att inte sätta någon på pottan i offpisten. (Dom här herrarna glider runt med zinkpasta på läpparna, Ray-Ban solbrillor varsin cigg i ena handen och en dubbel espresso i den andra)..</p><p>Så var det för mig..vi matade lite pist första dagen..eller åtminstone delar av den, men det är faktiskt inte så dumt. Då får alla i gruppen koll på varandra också.</p><p> Vad gäller att ta med egna skidor till just Serre så höjer jag ett varningens finger. När jag var där under den sämsta "dump" säsongen i mannaminne, så var det så galet dåligt pistat så det kändes som att åka i ett grustag på vissa ställen. (Dock ej till höger i Monetiér) Resultatet för mig och mina polare blev extremt förstörda belag pga fransos-nissar med varsin cigg i mungipan inte behagar att pista ordentligt.</p><p> Kör sönder deras lagg istället. (Om det nu är dåligt med snö vill säga...måtte Gud förbjuda)</p><p>Pjäxor medtages däremot med fördel!</p><p></p><p>Hej Hopp</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 188632, member: 46117"] Njae.. det beroro lite på. Om du hamnar med en grupp fransoser med 80-tals overaller så kan risken bli att din guide viger den första dagen åt att "kolla upp" folket i gruppen för att inte sätta någon på pottan i offpisten. (Dom här herrarna glider runt med zinkpasta på läpparna, Ray-Ban solbrillor varsin cigg i ena handen och en dubbel espresso i den andra).. Så var det för mig..vi matade lite pist första dagen..eller åtminstone delar av den, men det är faktiskt inte så dumt. Då får alla i gruppen koll på varandra också. Vad gäller att ta med egna skidor till just Serre så höjer jag ett varningens finger. När jag var där under den sämsta "dump" säsongen i mannaminne, så var det så galet dåligt pistat så det kändes som att åka i ett grustag på vissa ställen. (Dock ej till höger i Monetiér) Resultatet för mig och mina polare blev extremt förstörda belag pga fransos-nissar med varsin cigg i mungipan inte behagar att pista ordentligt. Kör sönder deras lagg istället. (Om det nu är dåligt med snö vill säga...måtte Gud förbjuda) Pjäxor medtages däremot med fördel! Hej Hopp [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA offpist, vilken ort?
Tillbaka
Topp