Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA skillnad på Toute Neige och Off piste
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 477187" data-attributes="member: 83225"><p>Jo jag har förstått att chamonixdalen kan vara jobbig när det gäller att hitta ospårad snö och man därför kan behöva hika en del. Men det är inte så i Val d'Isere eller? Jag kan väl gärna ta en "promenad" om mervärdet i åkningen motiverar det. Däremot att slita i timmar för marginellt bättre åkning har jag svårt att motivera för mig själv. </p><p></p><p>Som du säger UCPA är ju helt oslagbart. I Thorens vaknade vi en morron efter mer än 24 timamrs ihärdigt snöande till strålande sol och nästan en halvmeter orört puder. Vi själva hade ju aldrig kunnat hitta de ospårade fina fälten framåt klockan 10 utan en moniteur...</p><p></p><p>Ska bli intressant att se harmoniseringen eftersom vi valt att boka via franska i år. I Thorens var fransmännen överlag ett antal klasser sämre än svenskarna...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 477187, member: 83225"] Jo jag har förstått att chamonixdalen kan vara jobbig när det gäller att hitta ospårad snö och man därför kan behöva hika en del. Men det är inte så i Val d'Isere eller? Jag kan väl gärna ta en "promenad" om mervärdet i åkningen motiverar det. Däremot att slita i timmar för marginellt bättre åkning har jag svårt att motivera för mig själv. Som du säger UCPA är ju helt oslagbart. I Thorens vaknade vi en morron efter mer än 24 timamrs ihärdigt snöande till strålande sol och nästan en halvmeter orört puder. Vi själva hade ju aldrig kunnat hitta de ospårade fina fälten framåt klockan 10 utan en moniteur... Ska bli intressant att se harmoniseringen eftersom vi valt att boka via franska i år. I Thorens var fransmännen överlag ett antal klasser sämre än svenskarna... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA skillnad på Toute Neige och Off piste
Tillbaka
Topp