Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA v.52...Val d'Isere eller Serre Chevalier?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 822695" data-attributes="member: 77701"><p>Serre är grymt, men snön tidigt på säsongen är en riktig chansning. Man kan ha turen att det har dumpat rejält, men det kan lika gärna vara barmark.</p><p>Jag skulle nog satsa på Valdi om jag skulle åka innan nyår.</p><p>En hint är väl att flera av dem jag lärde känna under säsongen i Serre förra året som ska ner igen inte åker ner förrän efter jul - innan dess är det sällan något att ha. Att jämföra med Valdi, dit en kompis åker om två veckor.</p><p></p><p>I Valdi är den enda vettiga skogen Fornet/Mattisskogen, som ligger utmed liftarna Fornet och Laisinant men den är å andra sidan inte dålig. Nästan lika bra som Serre fast mindre till ytan. Och finns det ingen snö så är skogen oåkbar var man än är.</p><p>Öppna ytor finns gott om på båda ställena. Kanske lite kortare i Serre.. svårt att säg.</p><p>Sen går det ju som sagt aldrig att förutsäga exakt, men baserat på tidigare erfarenheter hade jag åkt till Val d'Isere.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 822695, member: 77701"] Serre är grymt, men snön tidigt på säsongen är en riktig chansning. Man kan ha turen att det har dumpat rejält, men det kan lika gärna vara barmark. Jag skulle nog satsa på Valdi om jag skulle åka innan nyår. En hint är väl att flera av dem jag lärde känna under säsongen i Serre förra året som ska ner igen inte åker ner förrän efter jul - innan dess är det sällan något att ha. Att jämföra med Valdi, dit en kompis åker om två veckor. I Valdi är den enda vettiga skogen Fornet/Mattisskogen, som ligger utmed liftarna Fornet och Laisinant men den är å andra sidan inte dålig. Nästan lika bra som Serre fast mindre till ytan. Och finns det ingen snö så är skogen oåkbar var man än är. Öppna ytor finns gott om på båda ställena. Kanske lite kortare i Serre.. svårt att säg. Sen går det ju som sagt aldrig att förutsäga exakt, men baserat på tidigare erfarenheter hade jag åkt till Val d'Isere. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA v.52...Val d'Isere eller Serre Chevalier?
Tillbaka
Topp