Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ucpa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CAD" data-source="post: 8530" data-attributes="member: 6892"><p>Bra som budgetalternativ, dock lite varning för skolresakänsla. Och skippa de där förpestande skidgrupperna som försöker styra din åkning och få dig att harva runt i tråkiga pister och vänta på att gruppen ska samlas, alternativt kör fort och utan vila hela dagarna, vilket gör att du missar det sköna med skidåkningen: att välja själv var du vill (och kan) åka, i den egen takt. Vari ligger nöjet att stressa genom dagen för att hinna med så många fallhöjdsmeter som möjligt? Dessutom i pisten? OK om det hade varit två meter puder och massor av fransoser stod i kö för att köra upp det, men att stressa runt i pisterna hör inte till min ideala bild av skidåkning... </p><p></p><p>Lyckades pricka in en offpist-kurs i Argentière för några år sedan. Det var det sämsta jag har varit med om. Harvade runt mellan pisterna på Grands Montets, inte ett enda åk som verkligen var "utanför" pisterna eller skidområdet! Helt kass.</p><p></p><p>Som sagt, bra alternativ att resa en vecka billigt, men åk inte med guiderna (om du inte vill gå i skidskola).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CAD, post: 8530, member: 6892"] Bra som budgetalternativ, dock lite varning för skolresakänsla. Och skippa de där förpestande skidgrupperna som försöker styra din åkning och få dig att harva runt i tråkiga pister och vänta på att gruppen ska samlas, alternativt kör fort och utan vila hela dagarna, vilket gör att du missar det sköna med skidåkningen: att välja själv var du vill (och kan) åka, i den egen takt. Vari ligger nöjet att stressa genom dagen för att hinna med så många fallhöjdsmeter som möjligt? Dessutom i pisten? OK om det hade varit två meter puder och massor av fransoser stod i kö för att köra upp det, men att stressa runt i pisterna hör inte till min ideala bild av skidåkning... Lyckades pricka in en offpist-kurs i Argentière för några år sedan. Det var det sämsta jag har varit med om. Harvade runt mellan pisterna på Grands Montets, inte ett enda åk som verkligen var "utanför" pisterna eller skidområdet! Helt kass. Som sagt, bra alternativ att resa en vecka billigt, men åk inte med guiderna (om du inte vill gå i skidskola). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ucpa
Tillbaka
Topp