Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ucpa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kokikola" data-source="post: 157273" data-attributes="member: 32715"><p>Kan ju nu svara på min egen tråd jag startade för ett par år sen. Kom aldrig iväg med UCPA då, men är nu precis hemkommen från en vecka i Val Thorens. </p><p></p><p>Resan dit gick bra och som sagt är allting välplanerat, det blir inte mycket tid "över" då dagschemat är späckat. Ungefär såhär såg våra dagar ut:</p><p></p><p>8.00 frukost</p><p>9.15 samling med gruppen och moniteuren åkning fram till lunch</p><p>12.15 lunch på centret</p><p>13.45 samling med gruppen och moniteuren för eftermiddagsåkning fram till afterskin</p><p>16.15 tog moniteuren oss till Tango där han (oftast) lämnade oss och naturligtvis stannade man olika länge. föredrog man att skippa afterskin eller åka hem tidigt fanns sen:</p><p>17.15-18 te o kaka i baren</p><p>19.15 middag</p><p>21.15 kvällsunderhållning i baren</p><p></p><p>Var ganska gott om saker att göra, med andra ord. Centret låg som sagt lite dumt till, nedanför byn, inte så att man gick onödiga vändor dit upp utan tog ärenden på vägen hem (med skidor på fötterna) så man slapp alla hissar o backar fram o tillbaka. </p><p></p><p>Hemresan blev försenad (på grund av påsktrafiken) så istället för att komma till Gbg vid femtiden på söndagen kom vi halv tio, vilket var lite surt, då jag missade sista tåget/bussen hem och fick sova i götet o ta morgontåget hem. Lång hemresa med andra ord. Men det berodde väl mest på trafiken, antar jag.. </p><p></p><p>Veckan har annars varit helt fantastisk med superväder och trevliga människor. Många nya minnen och människor som etsat sig fast i minnet. Tips för er som vill åka men inte har nån reskompis, det får man garanterat med UCPA!</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kokikola, post: 157273, member: 32715"] Kan ju nu svara på min egen tråd jag startade för ett par år sen. Kom aldrig iväg med UCPA då, men är nu precis hemkommen från en vecka i Val Thorens. Resan dit gick bra och som sagt är allting välplanerat, det blir inte mycket tid "över" då dagschemat är späckat. Ungefär såhär såg våra dagar ut: 8.00 frukost 9.15 samling med gruppen och moniteuren åkning fram till lunch 12.15 lunch på centret 13.45 samling med gruppen och moniteuren för eftermiddagsåkning fram till afterskin 16.15 tog moniteuren oss till Tango där han (oftast) lämnade oss och naturligtvis stannade man olika länge. föredrog man att skippa afterskin eller åka hem tidigt fanns sen: 17.15-18 te o kaka i baren 19.15 middag 21.15 kvällsunderhållning i baren Var ganska gott om saker att göra, med andra ord. Centret låg som sagt lite dumt till, nedanför byn, inte så att man gick onödiga vändor dit upp utan tog ärenden på vägen hem (med skidor på fötterna) så man slapp alla hissar o backar fram o tillbaka. Hemresan blev försenad (på grund av påsktrafiken) så istället för att komma till Gbg vid femtiden på söndagen kom vi halv tio, vilket var lite surt, då jag missade sista tåget/bussen hem och fick sova i götet o ta morgontåget hem. Lång hemresa med andra ord. Men det berodde väl mest på trafiken, antar jag.. Veckan har annars varit helt fantastisk med superväder och trevliga människor. Många nya minnen och människor som etsat sig fast i minnet. Tips för er som vill åka men inte har nån reskompis, det får man garanterat med UCPA! Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ucpa
Tillbaka
Topp