Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ultimata långtursskidan / nordenskidan / toppturskidan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stojje" data-source="post: 1325627" data-attributes="member: 26138"><p>BigP, jag har bara haft orginallatanan ( inte wwerks men samma mått) som utförsåkarskida. Däremot har jag turat med Völkl100eight som torde vara nåt liknande. Båda dessa är liksom Bmt:n fullrocker men bmt:n har mycket mindre tydlig rocker och ser nästan helt flat ut vid första ögonkastet. Uppför i djup lössnö kom jag ihåg att 100eight klättrade upp i snön bättre. Jag har i övrigt aldrig på något sått begränsats av Bmt: rocker. Långa skråningar funkar minst lika bra som vilken annan skida som helst i den bredden. Med det sagt kan det ju ändå vara avslappnande och energisparande att ha skarjärnen på om det är stenhårt och slirigt. </p><p>Bmt:n är dock ingen direkt lekskida som du åker baklänges med eller gör butters. Den är kvick och lättsladdad och går som tåget när man vill dra på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stojje, post: 1325627, member: 26138"] BigP, jag har bara haft orginallatanan ( inte wwerks men samma mått) som utförsåkarskida. Däremot har jag turat med Völkl100eight som torde vara nåt liknande. Båda dessa är liksom Bmt:n fullrocker men bmt:n har mycket mindre tydlig rocker och ser nästan helt flat ut vid första ögonkastet. Uppför i djup lössnö kom jag ihåg att 100eight klättrade upp i snön bättre. Jag har i övrigt aldrig på något sått begränsats av Bmt: rocker. Långa skråningar funkar minst lika bra som vilken annan skida som helst i den bredden. Med det sagt kan det ju ändå vara avslappnande och energisparande att ha skarjärnen på om det är stenhårt och slirigt. Bmt:n är dock ingen direkt lekskida som du åker baklänges med eller gör butters. Den är kvick och lättsladdad och går som tåget när man vill dra på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ultimata långtursskidan / nordenskidan / toppturskidan
Tillbaka
Topp