Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Franklin" data-source="post: 606378" data-attributes="member: 92539"><p>kort kommentar bara angående att du tog med val thoréns på din lista över eventuella puderorter i europa..</p><p></p><p>min erfarenhet av 3 vallées och val thoréns är bara av en veckas åkning i januari när det inte hade snöat på 3 veckor, men jag drog följande slutsatser:</p><p></p><p>-för mycket "familjealpskänsla" för att man ska vara nöjd. precis som på alla andra orter tar sig folk upp till de högsta topparna direkt och hasar sedan bort all bra snö innan lunch. det är lättare att hitta bra pistlinjer i åre än i VT enligt mig :P</p><p></p><p>-det finns bra offpistrepor, men många är allmänt kända och snabbt uppåkta.</p><p></p><p>-för stor andel blå och blå-röda pister för att man ska kunna hitta lagom krävande backar att hänga i när det inte snöat på ett tag. de röda och svarta backar som finns är antingen packade eller sönderåkta. </p><p></p><p>om jag var du skulle jag satsa på ett system med större andel krävande åkning..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Franklin, post: 606378, member: 92539"] kort kommentar bara angående att du tog med val thoréns på din lista över eventuella puderorter i europa.. min erfarenhet av 3 vallées och val thoréns är bara av en veckas åkning i januari när det inte hade snöat på 3 veckor, men jag drog följande slutsatser: -för mycket "familjealpskänsla" för att man ska vara nöjd. precis som på alla andra orter tar sig folk upp till de högsta topparna direkt och hasar sedan bort all bra snö innan lunch. det är lättare att hitta bra pistlinjer i åre än i VT enligt mig :P -det finns bra offpistrepor, men många är allmänt kända och snabbt uppåkta. -för stor andel blå och blå-röda pister för att man ska kunna hitta lagom krävande backar att hänga i när det inte snöat på ett tag. de röda och svarta backar som finns är antingen packade eller sönderåkta. om jag var du skulle jag satsa på ett system med större andel krävande åkning.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Tillbaka
Topp