Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DavidPersson" data-source="post: 606819" data-attributes="member: 28728"><p>Tänkt lite mera nu, Mammoth känns givet som parkdestination. Måste ju va den bästa parken i världen, ton med sol, och slaskig mjuk snö. Precis det jag vill ha. Plus att June Mtn ligger nära också, och den parken är ju också grym. </p><p></p><p>Puderstället är fan svårt. Måste ju ändå resa så det behöver ju inte ligga nära. Läst massa om massa orter, och ställt upp två huvudkrav: </p><p></p><p>1. Inte för stor puderhets (förstör det roliga rätt mkt)</p><p></p><p>2. hög säkerhet för bra snöförhållanden (vill inte ha en tredje säsong när det knappt snöar). </p><p></p><p>Med det givet, så pekar det ju mot typ Niseko, Japan, men jag vet inte, känns inte riktigt rätt. Även om gudomlig åkning, så lite enformigt kanske? Vill nog ändå till Kanada/USA alt. alperna, med lite mer storslagen omgivning (ändå en av dom fetaste sakerna, att hela tiden leva i så sjukt vacker miljö). Vad har vi för orter att sovra mellan då?</p><p></p><p>- Revelstoke (lite litet kanske?)</p><p>- Engelberg</p><p>- Whistler igen...</p><p>- Mt. Baker (risk för mkt tung snö vad jag hört, även om alltid sjukt mkt snö)</p><p></p><p>Fler?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DavidPersson, post: 606819, member: 28728"] Tänkt lite mera nu, Mammoth känns givet som parkdestination. Måste ju va den bästa parken i världen, ton med sol, och slaskig mjuk snö. Precis det jag vill ha. Plus att June Mtn ligger nära också, och den parken är ju också grym. Puderstället är fan svårt. Måste ju ändå resa så det behöver ju inte ligga nära. Läst massa om massa orter, och ställt upp två huvudkrav: 1. Inte för stor puderhets (förstör det roliga rätt mkt) 2. hög säkerhet för bra snöförhållanden (vill inte ha en tredje säsong när det knappt snöar). Med det givet, så pekar det ju mot typ Niseko, Japan, men jag vet inte, känns inte riktigt rätt. Även om gudomlig åkning, så lite enformigt kanske? Vill nog ändå till Kanada/USA alt. alperna, med lite mer storslagen omgivning (ändå en av dom fetaste sakerna, att hela tiden leva i så sjukt vacker miljö). Vad har vi för orter att sovra mellan då? - Revelstoke (lite litet kanske?) - Engelberg - Whistler igen... - Mt. Baker (risk för mkt tung snö vad jag hört, även om alltid sjukt mkt snö) Fler? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Tillbaka
Topp