Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 956944" data-attributes="member: 48303"><p>Gammal tråd men jag drar upp den igen för att se om man får något svar.</p><p> Ska dra en säsong nu i vinter, är ENDAST ute efter bra puderåkning med enorma mängder snö samt att inte allt på berget blir uppåkt efter lunch när det dumpat hela natten. Om man vill ha bra nattliv så behövs mycket folk, mycket folk = ett ständigt bråk om pudret som senare blir uppåkt innan lunch, ju mindre känd skidort ju längre räcker pudret såklart.</p><p> Samtidigt vill man ha brant och utmanande åkning, gles och brant pillowskog är såklart det ultimata! </p><p>Men man vill också kunna variera det med öppna face och feta linjer samt att lägga skidorna på ryggen och hajka när det inte snöat på ett par dagar.</p><p> En till viktig sak är ju fallhöjden... Svårt att få allt men vad kan vara det ultimata stället?</p><p>Så vilka alternativ har jag kommit fram till so far..</p><p></p><p>Canada: Revelstoke, Kicking hourse, Banff, Fernie</p><p>USA: Alta, Snowbird, Mt. Baker, </p><p>Japan: Niseko, Rusutsu, Teine</p><p></p><p>Dessa orter verkar ju vara de bästa puderhålorna vad man läst och hört, men om ni vet några andra, kom med förslag!</p><p>De andra större orterna i Kanada och USA drar jag inte upp då det är alldeles för mycket folk där vad jag har hört, samt att det inte är några orter som får 12+meter snö per säsong, eller?</p><p></p><p>Så vad tror ni, vilken ort är den ultimata puderhålan?</p><p></p><p>//Palmroth</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 956944, member: 48303"] Gammal tråd men jag drar upp den igen för att se om man får något svar. Ska dra en säsong nu i vinter, är ENDAST ute efter bra puderåkning med enorma mängder snö samt att inte allt på berget blir uppåkt efter lunch när det dumpat hela natten. Om man vill ha bra nattliv så behövs mycket folk, mycket folk = ett ständigt bråk om pudret som senare blir uppåkt innan lunch, ju mindre känd skidort ju längre räcker pudret såklart. Samtidigt vill man ha brant och utmanande åkning, gles och brant pillowskog är såklart det ultimata! Men man vill också kunna variera det med öppna face och feta linjer samt att lägga skidorna på ryggen och hajka när det inte snöat på ett par dagar. En till viktig sak är ju fallhöjden... Svårt att få allt men vad kan vara det ultimata stället? Så vilka alternativ har jag kommit fram till so far.. Canada: Revelstoke, Kicking hourse, Banff, Fernie USA: Alta, Snowbird, Mt. Baker, Japan: Niseko, Rusutsu, Teine Dessa orter verkar ju vara de bästa puderhålorna vad man läst och hört, men om ni vet några andra, kom med förslag! De andra större orterna i Kanada och USA drar jag inte upp då det är alldeles för mycket folk där vad jag har hört, samt att det inte är några orter som får 12+meter snö per säsong, eller? Så vad tror ni, vilken ort är den ultimata puderhålan? //Palmroth [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Tillbaka
Topp