Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 957012" data-attributes="member: 48303"><p>LawndartGustav: Jo det är väll det man har fått en aning om, Japan har väll ingen riktigt utmanande åkning, bara den enorma mängden snö..</p><p></p><p>Jugga72: Jo visst har de rekordresultat men området är ju så ostabilt i väderväg, det kan ju lika väl komma regn som snö mitt i kallaste säsongen, sen är området väldigt litet. </p><p></p><p>Dekadent: Jo jag har också funderat på det, bo i SLC och köra bil till de orter som ligger inom en 2 timmars bilfärd, finns ju sjukt många ställen. Fast så mycket pengar har man nog inte så att det räcker en hel säsong, ett årskort är ju ett måste. Men Snowbird och Alta går genom samma årskort vad jag förstått? Isåfall räcker ju det långt.</p><p>Men enligt statistiken så är Revelstoke de mest snö och vädersäkra? Har ju hänt flera år att Alta och Snowbird har fått sjukt lite snö vissa år vad man har hört? Medans Revelstoke alltid ligger bland toppen i snömätningarna?</p><p>Men då har ju Alta/Snowbird bra mycket bättre åkning och större ytor, så vilket väger mest, vilken är den ULTIMATA puderorten...?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 957012, member: 48303"] LawndartGustav: Jo det är väll det man har fått en aning om, Japan har väll ingen riktigt utmanande åkning, bara den enorma mängden snö.. Jugga72: Jo visst har de rekordresultat men området är ju så ostabilt i väderväg, det kan ju lika väl komma regn som snö mitt i kallaste säsongen, sen är området väldigt litet. Dekadent: Jo jag har också funderat på det, bo i SLC och köra bil till de orter som ligger inom en 2 timmars bilfärd, finns ju sjukt många ställen. Fast så mycket pengar har man nog inte så att det räcker en hel säsong, ett årskort är ju ett måste. Men Snowbird och Alta går genom samma årskort vad jag förstått? Isåfall räcker ju det långt. Men enligt statistiken så är Revelstoke de mest snö och vädersäkra? Har ju hänt flera år att Alta och Snowbird har fått sjukt lite snö vissa år vad man har hört? Medans Revelstoke alltid ligger bland toppen i snömätningarna? Men då har ju Alta/Snowbird bra mycket bättre åkning och större ytor, så vilket väger mest, vilken är den ULTIMATA puderorten...? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Tillbaka
Topp