Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 957014" data-attributes="member: 132445"><p>AshtraY: </p><p></p><p>Jag personligen skulle välja att skippa de klassiska puderhetsiga ställena om man nu är så otroligt pudertaggad som du verkar vara. Känslan att se ett perfekt snöfält uppspårat till en såsig massa är ju rent ut sagt hemsk. Catski el. helikopter visst, men pengar är ju pengar..</p><p></p><p>Så i valet mellan Alta/Snowbird och Revelstoke skulle jag valt Revelstoke. Har för mig att en av freeriderävarna gjort ett par säsonger där(PNyberg om jag minns rätt?), och jag får känslan av att där inte är lika sjuk puderhets som man hör om från Utah. </p><p></p><p>Sen att Alta är totalförbjudet för snowboardåkare kan man ju tycka vad man vill om, känns bara pretentiöst om du frågar mig. Jag personligen tänkter mig 50/50 snowboard/skidor kommande säsong, men fick precis mina nya skidor(CoreUpt mega-rean, men man gör vad man kan med de pengar som finns) och har blivit aningen(över 9000%) mer skidtaggad. Är ju sjukt kul i vilket fall som helst, så spelar egentligen inte någon roll.</p><p></p><p>Att välja ort efter puder är i allmänhet jävligt riskfyllt, då det är lite av ett lotteri var det faller mest/bäst snö. I år var det bra i Alperna, sjukt i Whistler vad jag hört, och allmänt ett "bra" år lite överallt. Nästa år kanske blir något helt annat, 12+m i Frankrike och 4 månaders torr-skare i MtBaker,vem vem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 957014, member: 132445"] AshtraY: Jag personligen skulle välja att skippa de klassiska puderhetsiga ställena om man nu är så otroligt pudertaggad som du verkar vara. Känslan att se ett perfekt snöfält uppspårat till en såsig massa är ju rent ut sagt hemsk. Catski el. helikopter visst, men pengar är ju pengar.. Så i valet mellan Alta/Snowbird och Revelstoke skulle jag valt Revelstoke. Har för mig att en av freeriderävarna gjort ett par säsonger där(PNyberg om jag minns rätt?), och jag får känslan av att där inte är lika sjuk puderhets som man hör om från Utah. Sen att Alta är totalförbjudet för snowboardåkare kan man ju tycka vad man vill om, känns bara pretentiöst om du frågar mig. Jag personligen tänkter mig 50/50 snowboard/skidor kommande säsong, men fick precis mina nya skidor(CoreUpt mega-rean, men man gör vad man kan med de pengar som finns) och har blivit aningen(över 9000%) mer skidtaggad. Är ju sjukt kul i vilket fall som helst, så spelar egentligen inte någon roll. Att välja ort efter puder är i allmänhet jävligt riskfyllt, då det är lite av ett lotteri var det faller mest/bäst snö. I år var det bra i Alperna, sjukt i Whistler vad jag hört, och allmänt ett "bra" år lite överallt. Nästa år kanske blir något helt annat, 12+m i Frankrike och 4 månaders torr-skare i MtBaker,vem vem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Tillbaka
Topp