Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 957035" data-attributes="member: 48303"><p>Dekadent: </p><p></p><p>Jo precis det är det jag menar, de stora orterna går bort direkt, Whistler, Jacksson Hole, Vail, Mammoth m.m...</p><p>Eller tänker du på orter som är mindre än Revel och Alta/Snowbird?</p><p></p><p>Grejen är ju att både Revel och Alta/Snow har blivit riktiga hetsorter på senaste åren vad jag hört, folk har snackat så mycket om ställerna som gör att de blir mycket folk åren därpå. Så det går nog inte att få både och, jag menar kopiösa mängder snö, åkning i världsklass samt inte så jätte mycket folk, eller?</p><p></p><p>Jo jag har hört det, snacka om fördomar, lite töntigt egentligen då jag åker själv med brädåkare ibland men man förstår ju hur de tänker (behålla skidnostalgin), om man är en brädåkare får man väll hålla sig till snowbird som har bättre åkning på många punkter tydligen.</p><p>Vilka Coreupt köpte du? BTD eller Slasher?</p><p></p><p>Visst var det bra i Alperna i år, runt 6 meter i Engelberg. Men det är fortfarande ingenting mot dubbla mängden snö som kommer i ovannämnda orter vilket betyder dubbelt så många dump eller dubbelt så stora.</p><p></p><p>Whistler t.ex har ju det väldigt osäkert med nederbörden då de inte har lika stabila förutsättningar som Revel, Baker och Alta vad jag har förstått iaf, rätta mig om jag har fel. Så risken att man får en vinter med lite snö i dessa orter är nästan obefintlig? Men frågan är fortfarande vilken man ska välja, skulle va kul om personer som säsongat tidigare på dessa orter ger ett utlåtande!</p><p></p><p>Borgafjäll, haha. Visst är det rolig åkning där men det är ju en pulkabacke i jämförelse, förstår dock ironin i ditt inlägg där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 957035, member: 48303"] Dekadent: Jo precis det är det jag menar, de stora orterna går bort direkt, Whistler, Jacksson Hole, Vail, Mammoth m.m... Eller tänker du på orter som är mindre än Revel och Alta/Snowbird? Grejen är ju att både Revel och Alta/Snow har blivit riktiga hetsorter på senaste åren vad jag hört, folk har snackat så mycket om ställerna som gör att de blir mycket folk åren därpå. Så det går nog inte att få både och, jag menar kopiösa mängder snö, åkning i världsklass samt inte så jätte mycket folk, eller? Jo jag har hört det, snacka om fördomar, lite töntigt egentligen då jag åker själv med brädåkare ibland men man förstår ju hur de tänker (behålla skidnostalgin), om man är en brädåkare får man väll hålla sig till snowbird som har bättre åkning på många punkter tydligen. Vilka Coreupt köpte du? BTD eller Slasher? Visst var det bra i Alperna i år, runt 6 meter i Engelberg. Men det är fortfarande ingenting mot dubbla mängden snö som kommer i ovannämnda orter vilket betyder dubbelt så många dump eller dubbelt så stora. Whistler t.ex har ju det väldigt osäkert med nederbörden då de inte har lika stabila förutsättningar som Revel, Baker och Alta vad jag har förstått iaf, rätta mig om jag har fel. Så risken att man får en vinter med lite snö i dessa orter är nästan obefintlig? Men frågan är fortfarande vilken man ska välja, skulle va kul om personer som säsongat tidigare på dessa orter ger ett utlåtande! Borgafjäll, haha. Visst är det rolig åkning där men det är ju en pulkabacke i jämförelse, förstår dock ironin i ditt inlägg där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Tillbaka
Topp