Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Duffis08" data-source="post: 957062" data-attributes="member: 121062"><p>Nu är jag säkert rätt partisk då jag var där i år men Lake Tahoe är något att fundera på. Nu var det ett skit dåligt år som var vilket sög men potentialen finns. Fallhöjden är inte så hög på de flesta ställena där runtomkring och det blir mycket skogsåkning men snö brukar det alltid finnas. Eftersom det finns 7st resorts runt sjön så snöar det oftast väldigt mycket på nån av dom om det kommer en storm. När det väl kommer en så är det så pass mycket yta att åka på så finns det alltid nysnö att åka på några dagar efter snöfall om det är under vardagarna det snöar, speciellt på Alpine. På helgen är det oftast mycket folk. </p><p></p><p>Northstar har en sjukt bra park att åka i sen på våren också så den biten är också rätt säker. Squaw har samarbete med dom som gör parkerna till X-games men blev lite besviken på att den inte var så bra, men den dög rätt okej iaf.</p><p> </p><p>På den där top 20 listan var 3st i Lake Tahoe.</p><p></p><p>(säkert sämst skrivet men börjar bli trött)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Duffis08, post: 957062, member: 121062"] Nu är jag säkert rätt partisk då jag var där i år men Lake Tahoe är något att fundera på. Nu var det ett skit dåligt år som var vilket sög men potentialen finns. Fallhöjden är inte så hög på de flesta ställena där runtomkring och det blir mycket skogsåkning men snö brukar det alltid finnas. Eftersom det finns 7st resorts runt sjön så snöar det oftast väldigt mycket på nån av dom om det kommer en storm. När det väl kommer en så är det så pass mycket yta att åka på så finns det alltid nysnö att åka på några dagar efter snöfall om det är under vardagarna det snöar, speciellt på Alpine. På helgen är det oftast mycket folk. Northstar har en sjukt bra park att åka i sen på våren också så den biten är också rätt säker. Squaw har samarbete med dom som gör parkerna till X-games men blev lite besviken på att den inte var så bra, men den dög rätt okej iaf. På den där top 20 listan var 3st i Lake Tahoe. (säkert sämst skrivet men börjar bli trött) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Tillbaka
Topp