Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 957117" data-attributes="member: 48303"><p>Vad jag förstått så finns det inga boende möjligheter i själva Mt Baker förutom hotell då, låter skumt men kan det vara sant?</p><p></p><p>Jo man har ju hört en del om Lake Tahoe, fördelen där är ju som ni säger att pudret räcker i flera dagar efter snöfall då man kan vara ensam i liftarna på vardagar. </p><p>MEN, då har ju Lake Tahoe väldigt osäkra väderförhållanden. Plusgrader mitt i vintern är ingen ovanlighet? Sen är det väll som Fernie t.ex, antingen får man snö eller så får man ingenting. Det är väll inte lika snösäkert som Revel och Baker vad jag förstått.</p><p>Men frågan är då om dessa negativa sidor överväger fördelen med att det är så lite folk och att man har många berg att välja på än fast att inte fallhöjden är den bästa?</p><p></p><p>Niseko är man ju grymt sugen på, men jag tror man blir less på terrängen där efter några veckor eftersom det är skog och ännu mer skog, ingen variation.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 957117, member: 48303"] Vad jag förstått så finns det inga boende möjligheter i själva Mt Baker förutom hotell då, låter skumt men kan det vara sant? Jo man har ju hört en del om Lake Tahoe, fördelen där är ju som ni säger att pudret räcker i flera dagar efter snöfall då man kan vara ensam i liftarna på vardagar. MEN, då har ju Lake Tahoe väldigt osäkra väderförhållanden. Plusgrader mitt i vintern är ingen ovanlighet? Sen är det väll som Fernie t.ex, antingen får man snö eller så får man ingenting. Det är väll inte lika snösäkert som Revel och Baker vad jag förstått. Men frågan är då om dessa negativa sidor överväger fördelen med att det är så lite folk och att man har många berg att välja på än fast att inte fallhöjden är den bästa? Niseko är man ju grymt sugen på, men jag tror man blir less på terrängen där efter några veckor eftersom det är skog och ännu mer skog, ingen variation. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ULTIMATA säsongen?
Tillbaka
Topp