Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ultimata Skidryggsäcken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 153536" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har en Dakine Ridge som jag trivs riktigt bra med. Jag har modifierat den med en styvare ryggplatta och med lite bättre inre hållare för sonden. Sonden och spadskaftet fungerar som en ram och gör den extra stabil när man har den på ryggen. Skidhållarfunktioner, separat spadfack, inbyggd drickahållare med isolering och andra smådetaljer är av samma typ som de flesta Dakineryggor och känns riktigt genomtänkta och bra. </p><p></p><p>Det som utmärker Ridge är att den har öppning i ryggen in till huvudfacket och att den har ett separat toppfack som är precis lagom stor för att rymma en normalstor dv-kamera med vaddering. Samma fack lämpar sig också utmärkt för att förvara extragogglesen i. Kameran eller gogglesen hamnar då strax ovanför ryggstödet i stolliftar och man behöver inte oroa sig för kross-skador på vare sig videokamera eller goggles. Ridge är faktiskt utan konkurrens den bästa ryggsäcken jag har testat när det gäller att åka runt med en videokamera i ryggan. Man får upp kameran snabbt och kan lägga ner den snabbt när man har filmat klart utan att det påverkar den övriga packningen. Normalt sett är det lite störande att ha med kameran, men i vintras hade jag den i ryggan nästan jämnt och det ger bra förutsättningar för att få ihop ett stort råmaterial till en film (Beyond Boarders i detta fall). Samtidigt är ryggsäcken klart större än tex Helipro och rymmer med enkelhet både filmkamera, treckers, hudar, nån extra tröja, ett par extrahandskar och lite matsäck. Komprimeringsremmar gör att man kan trolla bort volymen om man behöver. Sammanfattat är jag helnöjd, som det visst heter numera.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 153536, member: 12152"] Jag har en Dakine Ridge som jag trivs riktigt bra med. Jag har modifierat den med en styvare ryggplatta och med lite bättre inre hållare för sonden. Sonden och spadskaftet fungerar som en ram och gör den extra stabil när man har den på ryggen. Skidhållarfunktioner, separat spadfack, inbyggd drickahållare med isolering och andra smådetaljer är av samma typ som de flesta Dakineryggor och känns riktigt genomtänkta och bra. Det som utmärker Ridge är att den har öppning i ryggen in till huvudfacket och att den har ett separat toppfack som är precis lagom stor för att rymma en normalstor dv-kamera med vaddering. Samma fack lämpar sig också utmärkt för att förvara extragogglesen i. Kameran eller gogglesen hamnar då strax ovanför ryggstödet i stolliftar och man behöver inte oroa sig för kross-skador på vare sig videokamera eller goggles. Ridge är faktiskt utan konkurrens den bästa ryggsäcken jag har testat när det gäller att åka runt med en videokamera i ryggan. Man får upp kameran snabbt och kan lägga ner den snabbt när man har filmat klart utan att det påverkar den övriga packningen. Normalt sett är det lite störande att ha med kameran, men i vintras hade jag den i ryggan nästan jämnt och det ger bra förutsättningar för att få ihop ett stort råmaterial till en film (Beyond Boarders i detta fall). Samtidigt är ryggsäcken klart större än tex Helipro och rymmer med enkelhet både filmkamera, treckers, hudar, nån extra tröja, ett par extrahandskar och lite matsäck. Komprimeringsremmar gör att man kan trolla bort volymen om man behöver. Sammanfattat är jag helnöjd, som det visst heter numera. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ultimata Skidryggsäcken?
Tillbaka
Topp