Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ultimata vilken-skida-tråden wife edition
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1241198" data-attributes="member: 144594"><p>Är det något med nuvarande skidor som hon inte trivs med (eller som du tänker att hon omedvetet kanske inte trivs med)?</p><p>Min tanke när det gäller tjejer med lång och gedigen åkbakgrund och teknik - som jag uppfattat Mrs Pillard - hälsa! - är - varför bara titta på "damskidor"?</p><p></p><p>Mrs fredw, som lärde sig åka skidor först som vuxen och som nog inte har samma nivå, har länge varit extremt nöjd med sina gamla Völkl Kenja, som fortfarande uppdateras och som tydligen brukar uppskattas ända upp till ex-tävlingsåkarnivå. Hon har nyss bytt ut dem mot aningen snällare och smalare Völkl Yumi 84 (som numera fått litet metall i sig). Dem blev hon otroligt nog ännu nöjdare med, antagligen pga modernare geometri än hennes Kenja mod 2011... Dock antagligen litet för smala för er smak. Jag hade annars haft Nordica Santa Ana och Blizzard Black Pearl i tankarna men de är ju inte precis nya längre (och det blir mycket sällan åkt utanför pisterna i vårt fall). Hon provåkte Völkl Blaze en dag men de fungerade inte.</p><p></p><p>Hon borde kanske få en chans och se om hon gillar den där gedigna Völkl-känslan, typ senaste Kenja. Och om det väldigt sällan åks utanför pisten i verkligheten med dessa skidor så kanske fundera på att ta ett steg ner i midja under 90 mm, svika allmountain- gruppen litet och premiera carvingegenskaperna något? Bara en tanke.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1241198, member: 144594"] Är det något med nuvarande skidor som hon inte trivs med (eller som du tänker att hon omedvetet kanske inte trivs med)? Min tanke när det gäller tjejer med lång och gedigen åkbakgrund och teknik - som jag uppfattat Mrs Pillard - hälsa! - är - varför bara titta på "damskidor"? Mrs fredw, som lärde sig åka skidor först som vuxen och som nog inte har samma nivå, har länge varit extremt nöjd med sina gamla Völkl Kenja, som fortfarande uppdateras och som tydligen brukar uppskattas ända upp till ex-tävlingsåkarnivå. Hon har nyss bytt ut dem mot aningen snällare och smalare Völkl Yumi 84 (som numera fått litet metall i sig). Dem blev hon otroligt nog ännu nöjdare med, antagligen pga modernare geometri än hennes Kenja mod 2011... Dock antagligen litet för smala för er smak. Jag hade annars haft Nordica Santa Ana och Blizzard Black Pearl i tankarna men de är ju inte precis nya längre (och det blir mycket sällan åkt utanför pisterna i vårt fall). Hon provåkte Völkl Blaze en dag men de fungerade inte. Hon borde kanske få en chans och se om hon gillar den där gedigna Völkl-känslan, typ senaste Kenja. Och om det väldigt sällan åks utanför pisten i verkligheten med dessa skidor så kanske fundera på att ta ett steg ner i midja under 90 mm, svika allmountain- gruppen litet och premiera carvingegenskaperna något? Bara en tanke. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ultimata vilken-skida-tråden wife edition
Tillbaka
Topp