Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ultimata vilken-skida-tråden wife edition
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nightwish76" data-source="post: 1243774" data-attributes="member: 165046"><p>Hejsan, sitter och kollar nya skidor till dottern. Frun har Völkl Flair 75 som hon trivs bra med. Dotterns Flair 7.2 är nu för korta och lite för "nybörjaraktiga. Har kikat runt lite och fastnat för några olika varianter som eventuellt skulle kunna passa.</p><p>Det är Kenja 88, Yumi 84 (eller 80) samt Flair 76 Elite, där jag hittat hyfsade priser på. Viktmässigt ligger hon nog runt 60 kg och vi har åkt mest pist. Kenja 88, låter riktigt nice, dock ser det ut som att de bara är till proffsåkare när man kollar specen? och att de är mer för puder än backar? då verkar Yumi och Flair lite mer "intermediate" </p><p></p><p>Har sett Head AbsolutJouy också till bra pris, men inte hunnit läsa in mig på dem än</p><p></p><p>Skidorna ska vara roliga, enkla att svänga med i både låga och högre farter, stabila. Inte "svåråkta" och inte köra busskänsla som det kan bli med vissa skidor man testat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nightwish76, post: 1243774, member: 165046"] Hejsan, sitter och kollar nya skidor till dottern. Frun har Völkl Flair 75 som hon trivs bra med. Dotterns Flair 7.2 är nu för korta och lite för "nybörjaraktiga. Har kikat runt lite och fastnat för några olika varianter som eventuellt skulle kunna passa. Det är Kenja 88, Yumi 84 (eller 80) samt Flair 76 Elite, där jag hittat hyfsade priser på. Viktmässigt ligger hon nog runt 60 kg och vi har åkt mest pist. Kenja 88, låter riktigt nice, dock ser det ut som att de bara är till proffsåkare när man kollar specen? och att de är mer för puder än backar? då verkar Yumi och Flair lite mer "intermediate" Har sett Head AbsolutJouy också till bra pris, men inte hunnit läsa in mig på dem än Skidorna ska vara roliga, enkla att svänga med i både låga och högre farter, stabila. Inte "svåråkta" och inte köra busskänsla som det kan bli med vissa skidor man testat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ultimata vilken-skida-tråden wife edition
Tillbaka
Topp