Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="aklimamba" data-source="post: 1057678" data-attributes="member: 133736"><p>Hej,</p><p></p><p>1. Född -77, (37 år)</p><p></p><p>2. Snowboard blev en naturlig förlängning av mitt skateboardåkande & vindsurfande under tonåren. Samma personer som jag åkte med på somrarna följde sedan med för att åka snowboard.</p><p></p><p>3. Ja, började med skidor när jag var sju år. </p><p></p><p>4. Den första känslan jag förknippar snowboard med är frihet. En känsla som förmodligen sitter kvar sedan jag började åka snowboard. Samma känsla som skateboarden i tonåren. Idag åker jag nästan uteslutande offpist, det är så nära känslan av att surfa man kan komma på vintern.</p><p></p><p>5. Jag ser tre stora skillnader: </p><p>- den ena är surfkänslan som ett par skidor aldrig kan ge dig på samma sätt som skidor.</p><p></p><p>- den andra är att ta sig till & från bra offpiståk. Har flera gånger åkt offpist med skidåkare & det är SÅ mycket enklare att traversera med skidor än med snowboard på berget. </p><p></p><p>- farten. Åker man blandat skidåkare/brädåkare och på samma nivå går det alltid snabbare på skidor-->väntetid.</p><p></p><p>6.Skåne...</p><p></p><p>7. På alla destinationer jag varit på har det ALLTID varit fler skidåkare än brädåkare. Däremot är det mindre andel brädåkare idag än för tio år sedan. Varför? Det hade varit intressant att veta.</p><p></p><p>Idag ligger skidor & snowboard så nära varandra så jag tror att man helt enkelt väljer det som är enklast & det som kompisarna kör. Jag tror att inlärningströskeln för att köra snowboard upplevs som hög, vilket kan avskräcka en del.</p><p></p><p>Det var ett försök att besvara dina frågor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="aklimamba, post: 1057678, member: 133736"] Hej, 1. Född -77, (37 år) 2. Snowboard blev en naturlig förlängning av mitt skateboardåkande & vindsurfande under tonåren. Samma personer som jag åkte med på somrarna följde sedan med för att åka snowboard. 3. Ja, började med skidor när jag var sju år. 4. Den första känslan jag förknippar snowboard med är frihet. En känsla som förmodligen sitter kvar sedan jag började åka snowboard. Samma känsla som skateboarden i tonåren. Idag åker jag nästan uteslutande offpist, det är så nära känslan av att surfa man kan komma på vintern. 5. Jag ser tre stora skillnader: - den ena är surfkänslan som ett par skidor aldrig kan ge dig på samma sätt som skidor. - den andra är att ta sig till & från bra offpiståk. Har flera gånger åkt offpist med skidåkare & det är SÅ mycket enklare att traversera med skidor än med snowboard på berget. - farten. Åker man blandat skidåkare/brädåkare och på samma nivå går det alltid snabbare på skidor-->väntetid. 6.Skåne... 7. På alla destinationer jag varit på har det ALLTID varit fler skidåkare än brädåkare. Däremot är det mindre andel brädåkare idag än för tio år sedan. Varför? Det hade varit intressant att veta. Idag ligger skidor & snowboard så nära varandra så jag tror att man helt enkelt väljer det som är enklast & det som kompisarna kör. Jag tror att inlärningströskeln för att köra snowboard upplevs som hög, vilket kan avskräcka en del. Det var ett försök att besvara dina frågor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Tillbaka
Topp