Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 1057680" data-attributes="member: 15091"><p>Tjena!</p><p></p><p>1. Hur gammal är du?</p><p>32 unga år =).</p><p></p><p>2. Varför började du åka snowboard?</p><p>På grund av Terje Haakonsen, Ingemar Backman hade nog en del i det också, såg även upp till Johan Ronnestam, den grymmaste brädåkaren i Tandådalen (ja, säkert hela Sälen) där jag åkte mycket, som jag (mina föräldrar) köpte min första bräda av.</p><p></p><p>3. Började du först med skidor?</p><p>Ja, som liten grabb (3 år), snowboard när jag var 10, körde både och i början men från ca 14 års ålder fram till 18 endast snowboard. Nu blandar jag rätt friskt igen.</p><p></p><p>4. Upplever du några speciella känslor av att åka bräda?</p><p>Ja absolut, surf, ser stora likheter med att surfa (i mitt fall bakom en kite), i rätt förhållanden (läs lagom brant med mjuk fin snö och någorlunda bra med utrymme) är bräda helt magiskt. Å andra sidan kan det vara riktigt vidrigt i fel förhållanden också, hah, typ is.</p><p></p><p>5. Vad är det för skillnad på åka skidor eller snowboard?</p><p>Skidor erbjuder en frihet på ett sätt, lätt att ta sig till och från åk i och med att man kan skejta och har stavar, samt att man lätt kan skrå in/ut. Snowboard å andra sidan erbjuder en grym frihet när man åker, kanske framförallt puder, och att man egentligen med en enda bräda kan utföra alla sorters åkning (puder-pist-park-pipe-pist) riktigt bra, där får man kompromissa mer med skidor.</p><p></p><p>6. Vart bor du?</p><p>Halmstad, men har tidigare gjort 10 säsongen i Tandådalen, Hemsedal, Mt Hotham (Australien) samt Jackson Hole (USA).</p><p></p><p>7. Tror du att det är fler som åker skidor än bräda och isåfall varför tror du det? </p><p>Fler som åker skidor, rätt säker på att det finns statistik på detta och även en känsla man får när man är på en anläggning och åker. Jag kommer ihåg när jag började åka snowboard, då var parkerna ENDAST för brädåkarna och man svor efter skidåkarna som kom in i parken (bisarrt är bara förnamnet).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 1057680, member: 15091"] Tjena! 1. Hur gammal är du? 32 unga år =). 2. Varför började du åka snowboard? På grund av Terje Haakonsen, Ingemar Backman hade nog en del i det också, såg även upp till Johan Ronnestam, den grymmaste brädåkaren i Tandådalen (ja, säkert hela Sälen) där jag åkte mycket, som jag (mina föräldrar) köpte min första bräda av. 3. Började du först med skidor? Ja, som liten grabb (3 år), snowboard när jag var 10, körde både och i början men från ca 14 års ålder fram till 18 endast snowboard. Nu blandar jag rätt friskt igen. 4. Upplever du några speciella känslor av att åka bräda? Ja absolut, surf, ser stora likheter med att surfa (i mitt fall bakom en kite), i rätt förhållanden (läs lagom brant med mjuk fin snö och någorlunda bra med utrymme) är bräda helt magiskt. Å andra sidan kan det vara riktigt vidrigt i fel förhållanden också, hah, typ is. 5. Vad är det för skillnad på åka skidor eller snowboard? Skidor erbjuder en frihet på ett sätt, lätt att ta sig till och från åk i och med att man kan skejta och har stavar, samt att man lätt kan skrå in/ut. Snowboard å andra sidan erbjuder en grym frihet när man åker, kanske framförallt puder, och att man egentligen med en enda bräda kan utföra alla sorters åkning (puder-pist-park-pipe-pist) riktigt bra, där får man kompromissa mer med skidor. 6. Vart bor du? Halmstad, men har tidigare gjort 10 säsongen i Tandådalen, Hemsedal, Mt Hotham (Australien) samt Jackson Hole (USA). 7. Tror du att det är fler som åker skidor än bräda och isåfall varför tror du det? Fler som åker skidor, rätt säker på att det finns statistik på detta och även en känsla man får när man är på en anläggning och åker. Jag kommer ihåg när jag började åka snowboard, då var parkerna ENDAST för brädåkarna och man svor efter skidåkarna som kom in i parken (bisarrt är bara förnamnet). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Tillbaka
Topp