Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TomasGothberg" data-source="post: 1057690" data-attributes="member: 128215"><p>1. Hur gammal är du?</p><p>23 år, Inne på fjärde säsongen.</p><p></p><p>2. Varför började du åka snowboard?</p><p>Började med wakeboard på sommaren 2011, o när vintern kom så ville jag hitta något som jag fick en likadan känsla av.</p><p></p><p>3. Började du först med skidor?</p><p>Nej, Dock året efter började jag med skidor(var tvungen för att få instruera i snowboard på berget jag var på.)</p><p></p><p>4. upplever du några speciella känslor av att åka bräda?</p><p>Jag toppturar så fort jag kan eftersom jag vill komma åt den orörda snön, där man kan ta ut sina svängar utan att behöva korsa spår, Men det är friheten och surf känslan jag är ute efter.</p><p></p><p>5. vad är det för skillnad på åka skidor eller snowboard?</p><p>För lite åkning på skidor för att jämföra på ett vettigt sätt, men har sett på guidade turer att vi snowboard åkare får en mer surfande åkstil, dock kan vi inte hålla höjd när vi traverserar....</p><p></p><p>6. Vart bor du?</p><p>Under denna vinter Hemavan, annars obestämd plats någonstans.</p><p></p><p>7. Tror du att det är fler som åker skidor än bräda och isåfall varför tror du det?</p><p>Om man räknar alla skidorter i världen så kanske fördelningen är 60/40 i skidåkarnas favör, om inte mindre.(Har inte mycket erfarenhet utanför skandinavien så detta är en gissning.) Om man pratar om Sverige så tror jag det är för att skidor tar mycket mer plats än snowboard i tv,radio, tidning osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TomasGothberg, post: 1057690, member: 128215"] 1. Hur gammal är du? 23 år, Inne på fjärde säsongen. 2. Varför började du åka snowboard? Började med wakeboard på sommaren 2011, o när vintern kom så ville jag hitta något som jag fick en likadan känsla av. 3. Började du först med skidor? Nej, Dock året efter började jag med skidor(var tvungen för att få instruera i snowboard på berget jag var på.) 4. upplever du några speciella känslor av att åka bräda? Jag toppturar så fort jag kan eftersom jag vill komma åt den orörda snön, där man kan ta ut sina svängar utan att behöva korsa spår, Men det är friheten och surf känslan jag är ute efter. 5. vad är det för skillnad på åka skidor eller snowboard? För lite åkning på skidor för att jämföra på ett vettigt sätt, men har sett på guidade turer att vi snowboard åkare får en mer surfande åkstil, dock kan vi inte hålla höjd när vi traverserar.... 6. Vart bor du? Under denna vinter Hemavan, annars obestämd plats någonstans. 7. Tror du att det är fler som åker skidor än bräda och isåfall varför tror du det? Om man räknar alla skidorter i världen så kanske fördelningen är 60/40 i skidåkarnas favör, om inte mindre.(Har inte mycket erfarenhet utanför skandinavien så detta är en gissning.) Om man pratar om Sverige så tror jag det är för att skidor tar mycket mer plats än snowboard i tv,radio, tidning osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Tillbaka
Topp